نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 16:06

برخورد با تأخیر اتوبوس‌های بین‌شهری در سمنان/ حقوق مسافران تضمین می‌شود

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای طرح ویژه کنترل تأخیر در مبدأ و هنگام سفر ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غلامرضا طحان، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: طرح کنترل تأخیر در مبدأ و هنگام سفر ناوگان اتوبوسی در راستای ارتقای سطح خدمات قابل‌ارائه به مسافران اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح که با هدف جلب رضایت بیش از پیش شهروندان اجرا می‌شود، کارشناسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری مستقر شده و به‌صورت نظارت میدانی و کنترل سیستمی، تأخیر ناوگان اتوبوسی را بررسی کرده و با تخلفات احتمالی مطابق مقررات مربوط برخورد قانونی خواهند کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: این طرح پیش‌تر در تیرماه سال جاری انجام‌شده و از دهم تا شانزدهم دی‌ماه نیز برای دومین بار در کلیه پایانه‌های عمومی مسافری استان به اجرا درآمده است.

طحان تصریح کرد: طرح ویژه کنترل تأخیر در مبدأ و هنگام سفر ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره یک و دو ماده ۶ ضوابط حمل‌ونقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر است و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی استفاده از سامانه «پلاک خوان» و «سپهتن» برای کنترل زمان سفر از مبدأ تا مقصد را از مزایای این طرح برای مسافران دانست و گفت: کنترل در مقصد ناوگان ورودی به هر استان و مستندسازی تخلفات تأخیرهای غیرمعمول هنگام سفر و ارجاع با قید فوریت آن به استان مبدأ حرکت از دیگر مزایای طرح یاد شده است.

طحان با تأکید بر اینکه در استان سمنان ساعت حرکت اتوبوس‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده که سفر ناوگان با کمترین تأخیر انجام می‌شود، تصریح کرد: در رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل مسافر جدی هستیم و با در نظر داشتن حق و حقوق مسافران آمادگی داریم در کمترین زمان به تخلفات احتمالی رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی است و انتظار داریم مسافران در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان در مبدأ و هنگام سفر مراتب را با این سامانه در میان بگذارند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 945847

مهمترین اخبار ایران و جهان: