نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 18:41

خراسان شمالی مجوز صادرات ۱.۵ تن زعفران را اخذ کرد

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی از اخذ مجوز یک و نیم تن زعفران توسط استان خبر داد و گفت: درصدد هستیم صادرات زعفران استان به صورت مستقل انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی ظهر شنبه در نهمین جلسه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری کارگروه اسب و حل مشکلات حوزه اسب به عنوان یک کالای ارزشمند مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: اقدامات خوبی همچون برنامه ریزی، پیگیری و ایجاد ساختارهای جدید برای حوزه اسب اصیل ترکمن در حال انجام است؛ ضمن آنکه در حوزه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هم کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۳ تا ۲۴ اسفند ماه نمایشگاه فروش بهاره دایر می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها این است که کالاها ارزان‌تر و با قیمت مناسب به مردم عرضه و فضایی ایجاد شود که هزینه‌ها هم برای غرفه داران و هم مردم کاهش یابد.

فخر موحدی گفت: درصدد این هستیم که صادرات زعفران به صورت مستقل از استان انجام شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: متأسفانه صادرکنندگان زعفران تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

وی خاطر نشان کرد: مجوز یک و نیم تن صادرات زعفران از سوی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی برای خراسان شمالی اخذ شده لذا نباید اجازه دهیم زعفران خراسان شمالی از سایر استان‌ها صادر شود.

فخری موحدی افزود: ۱۷۱ میلیون دلار صادرات استان در امسال رقم خورده و این درحالی است که این رقم سال گذشته ۱۲۶ میلیون دلار بوده لذا ۳۵ درصد افزایش صادرات را شاهد هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946247

مهمترین اخبار ایران و جهان: