نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 12:09

یک میلیارد اصله نهال طی ۴ سال در سطح کشور کاشته می‌شود

سمنان- مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی بابیان اینکه از راه‌های جلوگیری فرسایش خاک کاشت نهال است، گفت: یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال در سطح کشور کاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن میرعماد صبح شنبه در بازدید نهالستان شهید عموزاده استان سمنان با حضور معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن بیان اینکه طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال در سطح کشور کاشته می‌شود، ابراز داشت: انجام این مهم می‌تواند در حوزه احیای منابع طبیعی، حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش خاک نقش مؤثر ایفا کند.

وی ضمن بیان اینکه برای حفاظت هر چه بهتر عرصه‌های منابع طبیعی ضمن آگاهی بخشی در جامعه می‌بایست طرح‌هایی به منظور افزایش پوشش گیاهی در کشور اجرایی شوند، افزود: هدف گذاری تولید و کاشت این تعداد نهال نمونه‌ای از اقدام جهادی سازمان منابع طبیعی که با مشارکت بخش خصوصی و مردم برای حفظ منابع آب و خاک به انجام خواهد رسید.

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی بابیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار در وهله نخست باید به فکر حفظ منابع آب و خاک باشیم، ابراز داشت: معتقدیم اگر بتوانیم همین داشته‌های موجود در منابع طبیعی را حفظ کنیم قطعاً کمک بزرگی به حوزه احیای عرصه شده است که در کنار اقدامات بنیادین نظیر کاشت درخت این مقوله منتهی به توسعه عرصه خواهد شد.

میرعماد بابیان اینکه بخش عمده‌ای از آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که نیازمند مدیریت است، تصریح کرد: برای گذار از بحران آب باید در بخش کشاورزی به سمت بهره گیری سیستم‌های نوین آبیاری و مصرف بهینه پیش رفت تا بتوانیم بیش از پیش از این منبع ارزشمند حفاظت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه که حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در حوزه خاک و آب، بیابان و جنگل به کمک گرفتن مشارکت از مردم نیز نیاز دارد، افزود: برای کمک به بهبود منابع آبی می‌بایست امکانات ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شود که کاشت گیاهان مناسب هر اقلیم که بتواند با شرایط خاص کم آبی، خشکی و شوری مقاومت کند یکی از این اقدامات به شمار می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 987947

مهمترین اخبار ایران و جهان: