شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: نمایندگان تامالاختیار رییسجمهور در سفرهای استانی طی ۴۸ ساعت در حدود ۱۴ هزار ملاقات مردمی چهره به چهره انجام میدهند.
به گزارش ایرنا، حجتالاسلام احمد صالحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: ارتباط با رییسجمهور از چند محور انجام میگیرد که یکی از مهمترین این موارد ارتباط چهره به چهره مردم با وزار و نمایندگان تامالاختیار رییسجمهور در شهرستانهاست.
احمد صالحیوی ادامه داد: همچنین دریافت نامههای مردمی از دیگر راههای ارتباطی مردم با رییسجمهور است به طوری که در ستاد پردازش نامهها طی روز سفر سه هزار نامه به رییسجمهور و وزرا به صورت دستی ثبت میشود و پس از مطالعه نامهها با افراد تماس گرفته و کد رهگیری برای آنها صادر میشود.
رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، ستاد پاسخگویی برخط با سامانه ۱۱۱ را از دیگر راههای پیگیری مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت: کاربران این سامانه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر از ۷:۳۰ صبح تا ۲۱:۳۰ مستقر شده در هر نوبت ۱۵۰ نیرو برای پاسخگویی به درخواستهای مردمی فعال میشود.
صالحی ادامه داد: همچنین در قالب ادارهکل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مرکز چنانچه در ماههای اخیر تجمعات، درخواستهای عمومی مردم و اجتماعاتی مقابل استانداری شکل گرفته با حضور این افراد جلسهای برگزار و مشکل به صورت جمعی بررسی و برطرف میشود.
وی تصریح کرد: همچنین ادارهکل ارزیابی عملکرد و بازرسی ریاست جمهوری وظیفه دارد از یک ماه قبل از سفر موضوعات و گزارشهای مردمی که از فساد، تخلف و مسائل مربوط به استان گزارش میشود را با منابع مختلف مردمی و مدیریت جمعبندی و در تهران در هر وزارتخانه ای در قالب کارگروه پیگیری و به صورت بین دستگاهی حل و فضل کند.
رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری افزود: در پایان هر سفر ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرای و میزان رضایتمندی مردم را به استحضار رییس جمهور میرسانیم و ایرادات هر دستگاه به رییس جمهور منتقل میشود.
صالحی با بیان اینکه نوع مواجه با مطالبات و مشکلات مردمی به ۲ شکل اقدام و اقناع است، اظهار داشت: مطالبات و مشکلاتی که قابل رفع باشد با پیگیری وزارتخانه و دستگاههای مربوطه حل میشود اما چنانچه مشکلی خلاف ضوابط باشد و قابل اقدام نباشد با سیاست اقناع آن را پاسخ میدهیم.
وی از تماس ۱۰ هزار و ۲۴۰ تماس با مرکز ارتباطات مردمی در سامانه سامد چهارمحال و بختیاری تا پیش ازظهر روز پنجشنبه خبر داد و گفت: بیشترین فراوانی درخواستها مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی، وام، اشتغال، مسکن هدفمندی یارانهها و حوزه درمان بوده است.
رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، برقراری عدالت در ارائه خدمت به شهرستانها را از دیگر موارد قابل توجه در رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردمی عنوان کرد و افزود: در مجموع ۸۰۰ نیرو برای پاسخگویی به مطالبات و درخواستهای مردمی در استان فعال شده است.
صالحی با اشاره به برپایی ۲۸ میز خدمت در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: علاوهبر راههای ارتباط مردمی که ذکر شد، حضور وزرا به عنوان نمایندگان تامالاختیار رییسجمهور در شهرستانها از دیگر راههای ارتباط مردمی به شمار میرود که ۷ گروه در ۱۰ شهرستان این استان حضور پیدا می کنند و مشکلات مردم به صورت حضوری بررسی می شود.
به گزارش ایرنا، آیتالله سید ابراهیم رئیسی رییسجمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.
از روز گذشته تعدادی از معاونان وزرا بهعنوان نمایندگان تامالاختیار وزیران دولت سیزدهم در شهرستانهای ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند.
در بیست و چهارمین سفر استانی رییسجمهور و هیات دولت سیزدهم، اعتباراتی برای تکمیل و بهرهبرداری از طرحهای توسعهای چهارمحال و بختیاری تصویب میشود
برای پیگیری اخبار و گزارش های ایرنا از بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور پرونده خبری را دنبال کنید :
شناسه خبر: 370703