نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 15:05

معاون شهردار: پرونده خطوط 6 و 7 مترو تا 5 ماه آینده بسته می‌شود

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از بسته شدن پرونده خطوط 6 و 7 مترو تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: فقط 3 ایستگاه در این 2 خط باقی مانده که در حال تکمیل آنها هستیم.

محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، به افتتاح 4 ایستگاه خط مترو اشاره کرد و گفت: امروز با حضور رئیس‌جمهور 4 ایستگاه مترو در خط 6 و 7 افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه در منطقه‌ای که فاقد مترو بود، مترو احداث کردیم، گفت: غرب تهران از ترافیک قفل بود و ما در آن محدوده ایستگاه مترو ایجاد کرده‌ایم.

هرمزی با بیان اینکه 6 کیلومتر خطوط ریلی و 3 ایستگاه در خط 6 راه‌اندازی شد گفت: دو ایستگاه آیت‌الله کاشانی و شهدای کن هم در همین مسیر تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به خط 7 مترو هم اشاره کرد و گفت: فقط ایستگاه ورزشگاه تختی در این خط باقی مانده که تا پایان سال جاری افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

هرمزی تأکید کرد: پرونده خط 6 و خط 7 مترو طی 5 ماه آینده بسته می‌شود.

وی به آغاز حفاری خط 10 مترو و کلنگ‌زنی 6 ایستگاه در این خط در روز جاری اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سه سال آینده فاز اول خط 10 مترو حدفاصل میدان کتاب تا دریاچه چیتگر افتتاح و آماده بهره‌برداری شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص تأمین بودجه خط 10 مترو گفت: بودجه فراهم شده و 3 هزار و 300 میلیارد پیش‌پرداخت را به طور کامل داده‌ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533903

مهمترین اخبار ایران و جهان: