نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 09:56

پیری جمعیت مسئله مهمی در کشور است

امام جمعه زنجان در حال حاضر پیری جمعیت مسئله مهمی در کشور است که هنوز هم احساس خطر جدی در مورد این مسئله نکردیم، گفت: نقشه راه جمعیت را مقام معظم رهبری مشخص کرد‌ه‌اند و بقیه فعالیت‌ها ریل‌گذاری است برای رسیدن به هدف که باید بر اساس رهنمودهای ایشان پیش برویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی زنجان، آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در جلسه قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت اظهار داشت: در حال حاضر پیری جمعیت مسئله مهمی در کشور است که هنوز هم احساس خطر جدی در مورد این مسئله نکردیم، نقشه راه جمعیت را مقام معظم رهبری مشخص کرد‌ه‌اند و بقیه فعالیت‌ها ریل‌گذاری است برای رسیدن به هدف که باید بر اساس رهنمودهای ایشان پیش برویم.

امام جمعه زنجان تأکید کرد: زمان آن رسیده که وارد میدان شویم و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها هماهنگی داشته باشند و جزیره‌ای عمل نشود.
وی به اجرای طرح نفس و موفقیت این طرح اشاره کرد و گفت: سقط جنین نوعی رفتار جاهلیت است و طبق آیه قران کریم که خداوند متعال می فرماید: "وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَکُمْ خَشْیَهَ إِمْلَاقٍ"(هرگز فرزندان خود را از ترس فقر به قتل مرسانید که ما رازق آنها و شما هستیم، زیرا این قتل فرزندان بسیار گناه بزرگی است)، الان هم اگر کسی که بدون بهانه فرزند خود را سقط کند قتل نفس انجام داده و گناه بزرگی مرتکب شده است.
وی تصریح کرد: بعد از چند سال اظهار نگرانی کردن در مورد جمعیت و طرح و ایده دادن باید همه در کنار هم جمع شد و راه حلی عملیاتی برای این قضیه در اختیار مردم گذاشت.
آیت‌الله خاتمی با اظهار خوشبینی از برنامه‌های جوانی جمعیت ادامه داد: برنامه طرح نفس در شورای اداری مطرح شده ولی اگر رسانه‌ای شود در آ‌گاه سازی مردم بسیار تأثیرگذار است.

فرهنگ سازی در جوانی جمعیت بسیار مهم است
حجت الاسلام مجیدنقی لو، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پرشکی زنجان نیز در این جلسه گفت: در قضیه جوانی جمعیت بهبود وضعیت اقتصادی از بدیهیات است، ولی عمده مسأله در کنار اقتصاد اولویت فرهنگ است.
وی افزود: پرداختن به جوانی جمعیت به صورت مستقیم شاید نتواند انتظارات را برآورده کند می‌توانیم با پرداختن به مسایل پیرامونی این قضیه  از جمله آثار ناخوشانید پیری و یا تنهایی و تربیت ناسالمی که در تک فرزندی شاهد خواهیم بود یا بحث سقط جنین و آسیب‌های آن اگر ورود جدی داشته باشم نتیجه خواهد داشت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پرشکی زنجان در دانشگاه تأکید کرد: فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و کار جدی می‌طلبد.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533447

مهمترین اخبار ایران و جهان: