نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 16:04

نرخ خرید تضمینی گندم تا اوایل هفته آینده اعلام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم چهارمین سال اجرای طرح ملی جهش تولید در دیمزار‌ها که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام اجرا می‌شود، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم تا اوایل هفته آینده اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم چهارمین سال اجرای طرح ملی جهش تولید در دیمزار‌ها که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام  امروز اجرا می‌شود، گفت:  تولید در دیمزارها از سه سال گذشته با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) شروع شد و  با پشتیبانی خوبی که انجام دادند سطح زیر کشت را برای سال زراعی 1402-1403 به  5 میلیون و 200 هزار هکتار می رسانیم.

نیکبخت تاکید کرد:‌ همدلی و هم نظری که بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرای فرمان اما داشت در سال گذشته برداشت گندم در واحد سطح از 850 کیلو به 1300 کیلوگرم در زمین‌های دیم رسید که می‌تواند نقش اساسی در تولید گندم کشور ایفا کند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:‌ هزینه‌های زیادی را ستاد تامین می‌کند و ما برای افزایش تولید در دیمزارها مجبور هستیم که عملکرد در واحد سطح را ببریم و باید در این مسیر حتما از شرکت‌های استفاده کنیم و ستاد اجرای فرمان حضرت امام با همفکری که با همکاران ما داشتند ترکیب خیلی  جالبی اتفاق افتاده که می‌توانیم افزایش تولید گندم را در آینده داشته باشیم.

نیکبخت تصریح کرد که نرخ خرید تضمینی گندم حداکثر تا اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534003

مهمترین اخبار ایران و جهان: