نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 18:07

پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری

مدیر‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و 35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه در استان پرداخت شده است.

محسن مولوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

مدیر‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: نرخ تسهیلات در ۲ بخش کارآفرینی و خوداشتغالی حداقل چهار و حداکثر ۶ درصد است که در قالب تبصره ۱۶ به متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و عشایری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: طی تفام‌نامه‌ منعقد شده بین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید چهار خط اعتباری با مبلغ یک هزار و ۳۵ میلیارد تومان ایجاد شد و ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر از مردم استان توانستند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مولوی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی طی ۲ مرحله تخصیص اعتبار به استان ابلاغ شد، در مرحله اول ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات اشتغال خانگی پرداخت شد که تا به امروز یک هزار و ۵۵۰ نفر از ۸۶ درصد این تسهیلات استفاده کردند و ۱۴ درصد باقی مانده نیز طی ۲ هفته آینده توسط شبکه بانکی پراخت می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد:در مرحله دوم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شد که با اولویت به افرادی که پشتیبان مشاغل خانگی هستند پرداخت می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607491

مهمترین اخبار ایران و جهان: