نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 00:42

کره شمالی: همکاری و تقویت روابط با چین را ادامه خواهیم داد

یک دیپلمات ارشد کره شمالی ساعتی پس از انجام آزمایش موشکی این کشور، با سفر به «پکن» بر ضرورت تقویت روابط با چین تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی ساعاتی پس از پرتاب یک موشک جدید، متعهد شد که برای حفاظت از منافع مشترک  همکاری با چین را ادامه خواهد داد.

به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست»، «پاک میونگ هو»،   معاون وزارت خارجه کره شمالی روز دوشنبه در سفر به پکن به «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی گفت که پیونگ یانگ به تعمیق روابط با چین ادامه خواهد داد.

کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و پکن، و همچنین مذاکرات طولانی مدت خلع سلاح اتمی با آمریکا، روابط نزدیک خود را با چین به‌عنوان یک متحد سنتی و حامی اقتصادی تقویت کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کره شمالی چند ساعت بعد از آزمایش یک موشک برد کوتاه، یک پرتابه دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده

براساس بیانیه ستاد مشترک کره جنوبی، کره شمالی روز یک شنبه شب به وقت محلی، یک موشک کوتاه برد را از حوالی پیونگ یانگ پرتاب کرد که بعد از طی مسافت ۵۷۰ کیلومتری در دریای ژاپن منفجر شده است.

این پرتاب چند روز پس از آن صورت گرفت که سئول و واشنگتن دومین نشست گروه مشورتی اتمی را برگزار و توافق کردند که دستورالعمل‌های مربوط به برنامه ریزی و عملیاتی کردن یک راهبرد اتمی مشترک را تا اواسط سال آینده تکمیل کنند.

گروهی از دانشمندان دفاعی در چین اخیرا گفتند که  میک موشک بالستیک قاره‌پیما از کره شمالی می‌تواند در ۳۳ دقیقه به ایالات متحده اصابت کند.

«تانگ یویان» از موسسه مهندسی «سیستم الکترونیکی پکن» گفت که موشک دو مرحله‌ای با قابلیت حمل کلاهک اتمی با برد م ۱۳ هزار کیلومت برای اصابت به آمریکا کافی است. 

«فردریک کی. لمب» پروفسور فیزیک دانشگاه «ایلینوی» نیز گفت: «اگر کره شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیمای اتمی را به آمریکا شلیک کند، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که سامانه دفاع موشکی ما جلوی آن را بگیرد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608791

مهمترین اخبار ایران و جهان: