نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 09:46

کشت بیش از ۲۷۰۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای در جنوب کرمان

‌معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از کشت بالغ بر ۲۷۰۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، پیمان نامور صبح امروز با اعلام شروع فصل کشت محصولات گلخانه‌ای در جنوب کرمان اظهار کرد: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به‌منظورمدیریت منابع پایه، ارتقاء بهره‌وری و پایداری تولید مطابق روال سنوات گذشته، توسعه کمی و کیفی کشت انواع محصولات گلخانه‌ای در دستور کار و اولویت سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: برابر تقویم زراعی عملیات آماده‌سازی و کشت محصولات گلخانه‌ای مشتمل بر خیار، انواع فلفل، بادمجان، توت فرنگی از نیمه شهریورماه آغاز و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اعلام رشد هفت درصدی کشت نسبت به سال گذشته افزود: برابر آمار ثبت شده سطح زیرکشت منطقه در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به میزان ۲۷۸۰ هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید و به بازارهای هدف عرضه شود.. 

 نامور خاطرنشان کرد: به‌منظور ساماندهی و پایداری تولید انتظار می‌رود کشاورزان عزیز گلخانه‌دار جنوب کرمان با مشارکت فعال در طرح ارتقاء سلامت محصولات از طریق مراجعه به دفاتر سازمان نظام مهندسی کشاورزی مستقر در مراکز جهاد دهستان‌ها و یا شهرستان‌ها و استفاده از کارشناسان مسؤول فنی آموزش دیده، ضمن دریافت کد شناسه، جهت دریافت گواهی تطابق سلامت محصول از دانشگاه علوم پزشکی و بدنبال آن صدور محصولات به بازارهای خارج از کشور، شرایط لازم را کسب کنند.

 وی با درخواست از گلخانه‌داران برای گازکشی گلخانه‌های خود خاطرنشان کرد: برابر تاکیدات استانداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، در سال زراعی جاری به تمامی گلخانه‌هایی که در محدوده سبز (محدوده خط لوله گاز) قرار دارند، سوخت مایع تخصیص داده نخواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود با توجه به پیش‌بینی شرایط بارندگی در زمستان پیش رو، حتما این دسته از گلخانه‌ها تا قبل از فصل سرما نسبت به عقد قرارداد و لوله‌کشی گاز اقدام کنند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547191

مهمترین اخبار ایران و جهان: