نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:23

رویترز؛ هزاران کارگر از فلسطین اشغالی به غزه بازگردانده شدند

خبرگزاری رویترز گزارش داد هزاران نفر از کسانی که از غزه برای کار در فلسطین اشغالی حضور داشتند، به این منطقه بازگردانده شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگاران خود گزارش داد هزاران نفر از کارگران غزه در فلسطین اشغالی امروز جمعه به این منطقه بازگردانده شدند. 

به گفته آن‌ها، برخی این کارگران از طریق گذرگاه «کرم شالوم» در شرق گذرگاه رفح بین نوار در محاصره غزه و مصر بازگشتند. دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد «آن دسته از کارگران غزه که در روز آغاز جنگ در اسرائیل بودند، به غزه بازگردانده خواهند شد». تل‌آویو همچنین اعلام کرد این رژیم در حال قطع هر گونه تماس با غزه است. 

طبق این گزارش، کارگران فلسطینی در حال عبور به سمت غزه گفتند از سوی مقام‌های اسرائیلی بعد از عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت در جنوب اراضی اشغالی، بازداشت و مورد بدرفتاری قرار گرفتند.

به گفته مقام‌های فلسطینی، بعد از آن که نیروهای رژیم صهیونیستی قطع ارتباطات جاده‌ای را در اواخر پنجشنبه تکمیل کردند، ساکنان مناطق شمالی غزه مجبورند در جنوب بمانند. 

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، قبل از درگیری‌های اخیر، حدود ۱۸ هزار نفر از ساکنان غزه اجازه داشتند برای کار وارد فلسطین اشغالی شوند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559791

مهمترین اخبار ایران و جهان: