نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 15:23

مرگ ۱۱۳ مازندرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: طی ۸ ماهه سال جاری ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران امروز یک‌شنبه سوم دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در سالن این اداره کل گفت: طی ۸ ماهه سال جاری ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشت.

وی افزود: طی ۸ ماهه امسال از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۷۹نفر مرد و بقیه زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۲، ساری با ۱۷و آمل با ۱۳  فوتی به‌ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند؛  این در حالی است که کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس‌آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

عباسی اضافه کرد: براساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۱۸مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر و مرداد هر کدام با ۱۰مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده ۶۷ نفر متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰سال با ۲۳ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۱۶سال با چهار فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

*ضرورت اعمال تدابیر سخت‌گیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج
 

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خاطرنشان کرد: هرچند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614447

مهمترین اخبار ایران و جهان: