نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 22:27

آب بارندگی تا فردا از خانه‌های مردم در بندرامام تخلیه می‌شود

فرماندار بندرماهشهر گفت: هنوز آماری از تعداد خانه‌هایی که آب بارندگی وارد آن‌ها شده نداریم اما پیش‌بینی می‌شود تا فردابتوانیم آب را کاملا تخلیه کنیم.

فریدون بندری فرماندار شهرستان ماهشهر امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با آخرین وضعیت آبگرفتگی در  بندرامام خمینی اظهار کرد: با وجود اینکه حدود یک ساعت بارش باران  در بندر امام خمینی(رض) رخ داد اما بیش از 112 تا 113 میلیمتر بارندگی را داشتیم به همین دلیل برخی نقاط در این شهر دچار آبگرفتگی شد.

وی با بیان اینکه شرایط توپوگرافی بندرامام خمینی(رض)  به نحوی است که مانند کاسه است به همین دلیل بعد از بارندگی آب در آن جمع می‌شود، افزود: آب بارندگی وارد منازلی شد که سطح آن‌ها پایین است.

فرماندار شهرستان ماهشهر گفت: کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی به دستور استاندار برای کمک به مردم منطقه بسیج شدند که بتوانند در زمان کوتاهی آب را از منازل و معابر تخلیه کنند.

بندری با بیان اینکه هنوز آماری از تعداد خانه‌هایی که آب بارندگی وارد آن شده است نداریم، عنوان کرد: بنیاد مسکن کارشناسان خود را به منطقه ارسال کرده تا خسارتها را برآورد کنند علاوه بر این تمام ظرفیت‌های ترمیمی و خدماتی استان برای کمک به مردم به کار گرفته شد.

وی بیان کرد: در تمام مدت بارندگی قطعی برق نداشتیم و کلیه ایستگاه‌های پمپاژ ما با تمام ظرفیت فعال بودند اما با توجه به حجم بالای بارندگی معابر دچار آبگرفتگی شد.

بندری در رابطه با تخلیه کامل آب بارندگی از خانه‌های مردم و معابر ، گفت: با توجه به اینکه آب فقط در دو، سه منطقه وارد خانه‌های مردم شده پیش‌بینی می‌شود تا فردا بتوانیم آب را کاملاً تخلیه کنیم.

وی بیان کرد: شرایط اسکان و تغذیه اهالی که آب وارد خانه‌هایشان شده فراهم و از این بابت مشکلی نداریم.

بندری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه به اعتبارات کشوری و اعتباراتی که برخی از شرکت‌های پتروشیمی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برای رفع مشکل آب‌های سطحی در بندرامام خمینی(رض) اختصاص داد شد چرا هنوز این مشکل پا برجا است، عنوان کرد: به اندازه اعتباراتی که دریافت کردیم کار انجام شده و وضعیت معابر فعلی به ویژه از سال 99 تا کنون بسیار تغییر کرده‌است و در مناطق مختلف ایستگاه پمپاژ و خطوط لوله ایجاد شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579303

مهمترین اخبار ایران و جهان: