نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 01:58

انتقال آب از سد قوچم به دهگلان با جدیت در حال انجام است

استاندار کردستان گفت: انتقال آب از سد قوچم به دهگلان با جدیت در حال انجام است و هزار و ۸۰۰ میلیارد نیز در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه چهارشنبه‌ در پنجاه و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان اظهار داشت: در اولویت اختصاص تسهیلات شهرستان‌هایی درنظر گرفته می‌شود که تسهیلات تکلیفی را سریع‌تر جذب کنند. 

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه بانک‌ها محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به‌عنوان ضمانت قبول کنند، افزود: اگر در روند پرداخت تسهیلات تسهیل‌گری نمی‌‌شود، حداقل سخت‌گیری هم نشود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انتقال آب از سد قوچم به دهگلان با جدیت در حال انجام است و امیدواریم با اجرای این پروژه دغدغه‌های تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی دهگلان و قروه برطرف شود.

استاندار کردستان ادامه داد: همچنین پیگیر سد ژاوه نیز هستیم و امیدواریم سال آینده به نتیجه برسد و انتقال آب به دشت‌های شرقی استان محقق شود.

زارعی‌کوشا همچنین از مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان خواست بررسی‌های لازم برای حفاری چاه پشتیبان در شهرک صنعتی قروه ۳ انجام دهد و معاونت اقتصادی استانداری هم به طور میدانی در خصوص موارد خاص شهرک‌های صنعتی قروه را پیگیری و تصمیات لازم را  اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه در قروه ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی وجود دارد، گفت: راه‌آهن امکان مهم و موثر برای سرمایه‌گذاری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج نیز در این جلسه گفت: عدم فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از قبیل ناکافی بودن زمین‌های صنعتی و عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صنعتی و نامناسب بودن ورودی شهرستان از جمله مشکلات قروه است. 

علی‌اکبر عبدالملکی نبود وجود سایت دفع پسماند صنعتی و جمع‌آوری زباله در شهرک صنعتی و سایت دفع پسماند صنعتی و جمع‌آوری زباله را از دیگر مشکلات این عنوان کرد و تاکید کرد: واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد در قروه تعیین تکلیف شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان نیز لازمه بهره‌برداری از شهرک صنعتی را ایجاد زیرساخت‌های برق و آب خواند و گفت: زمین احداث شهرک صنعتی انرژی خورشیدی قروه فراهم شده است و با تسریع در ایجاد زیرساخت‌های آن راه‌اندازی این شهرک تسریع می،یابد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589103

مهمترین اخبار ایران و جهان: