نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 11:49

بهترین روش برای سبک زندگی ایرانی‌اسلامی«سیره نبوی»است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تاکید بر اینکه بهترین روش برای سبک زندگی ایرانی اسلامی سیره نبوی و اهل‌بیت است، گفت: فرهنگ نوع دوستی باید هم موردتوجه و هم تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد سبک زندگی ایرانی اسلامی با تاکید بر اینکه بهترین روش برای سبک زندگی ایرانی اسلامی سیره نبوی و اهل بیت است، اظهار داشت: سیره نبوی در همه بعد برای مردم یک الگوست، چرا که هر چه می‌گویند کلام خدا و دارای حکمت است و وقتی که حکمت دارد این روش و نگاه مورد تأیید است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه سیره نبوی بر زندگی انسان‌ها، رفتار و گفتارها‌یشان یک الگوی تأثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر مورد تأکید است به این دلیل است که جامعه ما دارای تفکر ملی و هویت ملی است.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که مردمانش اهل دیانت، دین و اعتقاد و اهل قرآن هستند، آسیب‌های اجتماعی در آن به حداقل می‌رسد، افزود: در همین راستا در بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی هم چندین نوع آسیب داریم که منتهی برای همه این آسیب‌ها راهکار‌های وجود دارد.

حجت‌الاسلام بیگدلی فراموش‌کردن ارزش‌های اصیل دینی و ملی را یکی از آسیب‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی برشمرد و تاکید کرد: ما باید ارزش‌هایمان را احصا و آنها را رتبه‌بندی و اولویت‌بندی کنیم و در زندگی خودمان به کار بگیریم، به فرض مبارزه با ظلم، ستم و کمک به هم نوع جزو ارزش‌های دینی‌مان است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در سبک زندگی اسلامی به صله‌ارحام تاکید فراوانی شده است ضمن اینکه یک ارزش تلقی می‌شود و این موضوع منوط به اطرافیان نزدیک ما نمی‌شود بلکه به همه کسانی که به‌نوعی به ما وصل هستند را هم شامل می‌شود، ادامه داد: اگر این ارزش‌ها صورت پذیرد مطلوب است در غیر این صورت به مشکل بر می‌خوریم.

وی با بیان اینکه در موضوع صله ارحام در بعد ملیت، فرهنگ ملی ایرانی این موضوع را مهر تایید زده و پذیرفته است، گفت: بنابراین ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های ملی هر کدام مکمل همدیگر هستند.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه گاهی فرهنگ غربی بر هویت دینی، ملی و مذهبی ما نفوذ پیدا می‌کند و فرهنگ ملی، هویت و شخصیت فرد را زیر سؤال می‌برد، ادامه داد: اگر  هویت و فرهنگ غربی و هویت خارج از تشکیلات دینی و اسلامی را بخواهیم پر رنگ کنیم یقیناً بر فرهنگ ایرانی اسلامی نفوذ خواهد کرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اضافه کرد: بنابراین اگر بخواهیم فرهنگ اسلامی را در جامعه خودمان عملیاتی کنیم نباید فرهنگ غربی را در زندگی ایرانی اسلامی پیاده کنیم، البته ناگفته نماند که آموزش علم در خارج از کشور مطلوب است و حتی می‌توانیم به کار بگیریم. 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فرهنگ‌های زیبای اسلامی و ملی، ساده زیستی و اجتناب از مظاهر تجملاتی است، افزود: باید به ساده‌زیستی توجه شود و در منابع دینی به این موضوع هم اشاره شده است بنابراین هر چقدر تجمل‌گرایی گسترش پیدا کند فرهنگ اسلامی و فرهنگ ملی ما را زیر سوال می‌برد.

بیگدلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از راهکارها این است که باید آرامش و سلامت جامعه و تاب‌آوری در جامعه بالا برود، بیان داشت: نباید ناهنجاری‌هایی که گاها در رفتارهای اجتماعی ما سر می‌زند گسترش و ترویج داد و بی‌توجهی به این موضوع سبب مشکلاتی هم برای خودمان و جامعه به وجود می‌آید.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه یکی از مسئله مهم دیگر در بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحمل همدیگر است، که البته این موضوع  در اجتماع سخت شده است، افزود: تقویت فرهنگ نوع دوستی هم باید مورد توجه قرار بگیرد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588303

مهمترین اخبار ایران و جهان: