نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 14:48

کره جنوبی ارسال صدها هزار مهمات توپخانه به اوکراین را رد کرد

وزارت دفاع کره جنوبی گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره تامین ارتش اوکراین با صدها هزار گلوله توپ 155 میلیمتری را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع کره جنوبی به گزارش روزنامه واشنگتن پست که گفته سئول به صورت غیرمستقیم، بیش از همه کشورهای اروپایی به اوکراین مهمات نظامی ارسال کرده است واکنش نشان داد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای گفته، سئول اوکراین را با تسلیحات کشنده تجهیز نکرده است.

«جئون ها کیو» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: «موضع کشور ما درباره حنگ اوکراین یک ذره هم تغییر نکرده است. و همانطور که بارها گفتیم، نیروهای مسلح ما فقط کمکهای بشردوستانه و اقلام نظامی فراهم می‌کند. سئول هم اکنون در حال تجهیز اوکراین با تجهیزات غیرکشنده مثل کلاه خود، کمکهای اولیه پزشکی و دستگاههای شناسایی مین است.»

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد که کره جنوبی از آغاز سال جاری میلادی شروع به ارسال گلوله‌های توپ به اوکراین کرده است به گونه‌ای که تا الان بیشتر از مجموع همه کشورهای اروپایی مهمات به اوکراین ارسال کرده است. 

ارتش کره جنوبی مقادیر زیادی مهمات آمریکایی در اختیار دارد که قوانین این کشور اجازه ارسال آن به مناطق جنگی را نمی‌دهد. 

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پنتاگون محاسبه کرده بود که اگر سئول متقاعد شود، کره جنوبی 330 هزار گلوله توپ 155 میلی متری را می‌تواند از طریق هوا و دریا ظر ف 41 روز به اوکراین ارسال کند.

روزنامه «دانگ آ ایلبو» نیز در بهار گذشته گزارش داده بود که کره جنوبی قصد دارد 500 هزار گلوله توپ 155 میلی متری را به آمریکا قرض بدهد تا ذخایر مهماتی خود را که به اوکراین ارسال کرده بود احیا کند. این روزنامه فرض را بر این گرفته که سئول قصد دارد این گلوله‌ها را به آمریکا بدهد و آمریکا آنها را به اوکراین بدهد که مشکل ارائه مجوز کره جنوبی حل شود.

در ماه آوریل نیز انتشار سندی محرمانه نشان داد «کیم سونگ هان» رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی پیشنهاد داد 330 هزار گلوله توپخانه را به جای اینکه مستقیم به اوکراین ارسال کنند به لهستان بدهند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594803

مهمترین اخبار ایران و جهان: