نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 19:16

زمین گیرشدن هواپیماهای ارتش ژاپن پس از سانحه برای هواپیمای نظامی آمریکا

به دنبال سقوط هواپیمای نظامی «اوسپری» آمریکا مستقردر ژاپن حین ماموریت آموزشی و کشته شدن یک نفر و جراحت 7 نفر دیگر، وزارت دفاع ژاپن از زمین گیر شدن این نوع هواپیماها در ارتش این کشور خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال سقوط یک هواپیمای نظامی آمریکا از نوع «اوسپری» حین ماموریت آموزشی، یک مقام ارشد وزارت دفاع ژاپن از زمین گیر شدن هواپیماهای ژاپنی از این نوع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ژاپن اعلام کرده که از ارتش آمریکا خواسته است پرواز تمام هواپیماهای اوسپری را به جز آنهایی که در جستجوی قربانیان سقوط هستند، متوقف کند.

در پی سقوط یک فروند اوسپری نیروی هوایی ایالات متحده در جنوب ژاپن در هفته گذشته، دستکم یک نفر کشته و ۷ نفر همچنان مفقود هستند. «تارو یاماتو» از مقام‌های ارشد دفاع ژاپن در جلسه اخیر استماع پارلمان گفت که ژاپن از روز پنجشنبه گذشته پروازهای این هواپیما را  تا تایید جزئیات سقوط و ایمنی متوقف کرده است.

اوسپری، ساخت ایالات متحده و یک هواپیمای هیبریدی است که مانند یک بالگرد فرود می‌آید، اما می‌تواند ملخ‌های خود را به جلو بچرخاند و در طول پرواز، مانند هواپیما، بسیار سریع‌تر حرکت کند.

 

مقام‌های وزارت دفاع ژاپن گفتند که اینک ۱۴ هواپیمای اوسپری ژاپن زمین‌گیر شده است. این مقام ارشد ژاپن در جلسه استماع پارلمان گفت: «وقوع چنین حادثه بزرگی باعث نگرانی مردم منطقه می‌شود و واقعا مایه تاسف است.»

 این مقام ژاپنی گفت: «ما از آمریکا درخواست کرده‌ایم که پروازهای این هواپیما مستقر در ژاپن را پس از تایید ایمنی پرواز از سر گیرد.»

هنوز علت سقوط هواپیمای نیروی هوایی آمریکا در ژاپن مشخص نشده است. گارد ساحلی و نظامیان ژاپن همچنین درحال عملیات جست‌وجو برای یافتن خدمه پرواز هواپیمای آمریکایی هستند. این هواپیما تاکنون چندین سانحه داشته از جمله در ژاپن که پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در این کشور هستند.

روز پنجشنبه گذشته ، «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن با «رام امانوئل» سفیر آمریکا در ژاپن ملاقات کرد و از ایالات متحده خواست که به سرعت اطلاعاتی را در اختیار طرف ژاپنی قرار دهد.

تلویزیون و سایر رسانه‌های خبری ژاپن گزارش دادند که این هواپیما حدود پنج دقیقه قبل از اینکه از رادار گم شود، درخواست فرود اضطراری در فرودگاه «یاکوشیما» کرده بود.

 یکی از ساکنان یاکوشیما گفت که هواپیما را به صورت وارونه و در حالیکه یکی از موتورهایش آتش گرفته بود، مشاهده کرده بود.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591591

مهمترین اخبار ایران و جهان: