نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 09:31

معاینه فنی بیش از 20 هزار خودرو در شهرکرد

رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری شهرکرد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 20 هزار و 865 خودرو در این شهر برگه معاینه فنی دریافت کرده است.

مهدی صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰ هزار و ۸۶۵ خودرو در این شهر برگه معاینه فنی دریافت کرده است.

رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری شهرکرد، افزود: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها و افزایش ایمنی است و سهل‌‌انگاری در دریافت برگه معاینه‌ فنی و نداشتن آن می‌تواند سبب جریمه و مشکلات آلایندگی و افزایش تصادفات شود.

 وی ادامه داد: معاینه‌ فنی خودرو‌ها در سه بخش بررسی سیستم ایمنی خودرو، بازدید چشمی و اندازه‌گیری آلاینده‌ها با استفاده از روش دستگاهی انجام می‌شود که شامل آزمون آلایندگی، آزمون کمک فنر، آزمایش ترمزها، اهرم‌بندی سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری خودرو است.

صادقی خاطر‌نشان کرد: با توجه به تاکیدی که پلیس راهنمایی رانندگی درباره لزوم انجام معاینه‌ فنی برای خودروها دارد صاحبان تمام خودروهای سواری اعم از داخلی و خارجی که از تاریخ تولید خودروی آن‌ها بیش از چهار سال گذشته است ملزم به گرفتن برگه معاینه‌ فنی هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602003

مهمترین اخبار ایران و جهان: