نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 23:59

نماینده ولی فقیه در بوشهر: بخشی از زکات برای اشتغال‌زایی هزینه شود

امام جمعه بوشهر از وصول ۶۱ درصدی زکات در استان خبر داد و گفت: با تدوین طرحی زمینه مصرف بخشی از زکات وصولی استان بوشهر در حوزه اشتغال‌زایی و تولید ثروت سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر عصر امروز در نشست شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه این استان از در عرصه وصول زکات پیشتاز است، اظهار داشت: مردم استان بوشهر دارای یک روح تدین ویژه و در امور دینی همچون زکات پیشرو در همه ادوار تاریخی هستند.

رئیس شورای زکات استان بوشهر جایگاه این استان در وصول زکات را دوم دانست و بیان کرد: در زمینه با تحقق برنامه‌های زکات یکی از بوشهر، از استان‌های پیشتاز است به گونه‌ای که در سال گذشته رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه امسال میزان وصول زکات در استان 120 میلیارد تومان تعیین شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 61 درصد میزان وصول زکات تعیین شده استان بوشهر تحقق یافته است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تلاش می‌شود با همکاری همه اعضای شورای زکات باقیمانده برنامه تعهدی تا پایان سال محقق و بلکه بیشتر از برنامه زکات وصول شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در 10 سال گذشته استان پیشرفت قابل توجهی در وصول زکات داشته است افزود: در این زمینه خدمات زیادی در عرصه اجرا طرح‌ها و محرومیت‌زدایی شده است.

وی به فعالیت‌های عمرانی عام‌المنفعه و ایجاد اشتغال و کارآفرینی از محل وصول زکات اشاره کرد و گفت: باید طرحی کارشناسی و دقیق تدوین شود تا بخشی از وجوه زکات در استان بوشهر در حوزه اشتغال‌زایی و تولید ثروت به مصرف برسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر برنامه‌ریزی لازم در حوزه معادل سازی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بر اساس قانون 50 درصد به پروژه‌های عام‌المنفعه زکات در بخش تامین اعتبار کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر هم با اشاره به اینکه وصول زکات در این استان هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد تصریح کرد: افق چشم‌انداز وصول زکات برای سال جاری 120 میلیارد تومان تعیین و از ابتدای سال تاکنون 67 میلیارد تومان آن محقق شده است.

عباس روشن اضافه کرد: زکات وصولی در بخش معیشت، تعمیر و احداث مسکن، درمان و جهیزیه نیازمندان و بخشی از آن در راستای اجرا پروژه‌های عام‌المنفعه روستایی هزینه می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته با تحقق برنامه وصول زکات، استان بوشهر جایگاه دوم کشوری را کسب کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540347

مهمترین اخبار ایران و جهان: