نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 17:54

همبستگی ده‌ها هزاران فیلیپینی با حماس و اعلام انزجار از اسرائیل

ده‌ها هزار فیلیپینی روز دوشنبه در تظاهراتی در پایتخت این کشور همسبتگی خود را با مردم غزه اعلام کرده و حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری بعد از ظهر دوشنبه از تظاهرات ضد اسرائیلی هزاران شهروند فیلپینی در «مانیل» پایخت این کشور واقع در جنوب آسیا خبر دادند.

 به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، ده‌ها هزار شهروند فیلیپینی با حضور در خیایان‌ها همبستگی خود را به فلسطین اعلام و حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه را محکوم کردند.در این تظاهرات مردم پرچم‌های فلسطین را به نشانه همبستگی با حماس حمل کردند.

بر اساس این گزارش، ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان روز‌های گذشته علیه بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره» از بغداد و امان تا جاکارتا و اسلام آباد تظاهرات بزرگی در همبستگی با فلسطینی ها برگزار شد. مردم شهر «بغداد» پایتخت عراق علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. مردم در بغداد شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و«مرگ بر آمریکا» سر دادند. تظاهرکنندگان از جهان عرب خواستند با اتحاد با هم علیه رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند. جمعه گذشته  نیز در شهر «امان» پایتخت اردن مردم پس از نماز جمعه تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار کردند. در یمن و ایران نیز تظاهرات ضد صهیونیستی مشابهی برگزار شد.

 شبکه الجزیره در خصوص راهپیمایی در ایران نوشت، ده‌ها هزار ایرانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به خیابان‌ها آمدند. ایرانی‌ها در این تجمع مردمی شعارهای ضد آمریکا  و ضد اسرائیل سر دادند.

برخی منابع خبری از  تظاهرات در شهر «لندن» مقابل دفتر شبکه خبری «بی بی سی» خبر دادند. حاضران در این تجمع با شعارهایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی سر دادند.

نخست‌وزیر مالزی، کشور دیگر واقع در شرق آسیا  در گفت‌وگو با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به فشارهای آمریکا و غرب بر کوالالامپور برای محکوم کردن عملیات طوفان الاقصی، با مقاومت فلسطین اعلام همبستگی کرد.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540103

مهمترین اخبار ایران و جهان: