نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 12:15

288 دانش آموز اراکی راهی مناطق عملیاتی شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: 288 نفر از دانش آموزان دختر اراکی در قالب سومین کاروان از اردوی راهیان نور صبح امروز عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

 محمد مهجوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در سومین مرحله از اعزام دانش اموزان دختر اراکی به اردوهای راهیان نور صبح امروز 288 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: این اردو به مدت چهار روز  برگزار و طی آن دانش آموزان از مناطق عملیاتی فتح المبین، طلاییه، اروندکنار، معراج الشهدا، شلمچه، مسجد جامع و موزه خرمشهر بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با بیان اینکه مرحله نخست اعزام اولین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور از 15 آبان ماه آغاز و تا 16 آذرماه سال جاری ادامه دارد، بیان کرد: اعزام یک هزار و ۵۰۰ نفر در این مرحله به این اردوهای معنوی هدفگذاری شده است.

 

مهجوری با اشاره به همراهی راوی، خادم و روحانی با دانش آموزان بیان کرد: این خادمان در طول اردوی راهیان نور در منطقه یا در مسیر مباحث مختلف فرهنگی، اعتقادی و سیاسی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

به گفته وی تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس، جهاد تبیین از برنامه‌های پیش بینی شده این اردوها است.

مهجوری برگزاری رزمایش فرهنگی در یادمان شهدا، برگزاری سابقات فرهنگی و روایتگری با هدف تبیین دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این اردوها  اعلام کرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579791

مهمترین اخبار ایران و جهان: