نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 10:50

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی برگزار می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: ۸۵۰ نفر تا کنون در مسابقات دانش‌آموزی ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم تا پانزدهم آذر این تعداد به ۲ میلیون نفر برسد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت‌وگو پیرامون موضوع چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و نهمین دوره مسابقات فرهنگیان سراسر کشور گفت: مجموعه مسابقات ابتدا قرآن بود که بعد نهج‌البلاغه و مفاهیم نیز به آن اضافه شد.

وی افزود: در حال حاضر و در چهل و دومین دوره این مسابقات فقط بیش از دوازده رشته در مسابقات قرآن، عترت و نماز داریم. این مسابقات در سه دسته آوایی، پژوهشی و مجازی برگزار می‌شود که بخش مجازی امسال اضافه شده است.

باقری با بیان اینکه برخی از رشته‌ها پیشینه چهل و دوساله دارند و بعضی از رشته‌ها مانند گفتمان مهدوی سال گذشته برای اولین‌بار اضافه شدند تصریح کرد: بخش آوایی شامل قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن در اجزای مختلف مانند حفظ جزء سی و یا پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و کل قرآن است. رشته اذان و مداحی ویژه پسران و دعا خوانی ویژه دختران است.

وی اظهار کرد: در بخش پژوهشی رشته تفسیر قرآن کریم پیشینه خوبی دارد. رشته نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز و گفتمان مهدوی در این بخش وجود دارد.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه بخش مجازی بعد از کرونا فعال شد گفت: رشته‌های حفظ موضوعی، امام‌شناسی و نغمه‌های آسمانی در این بخش است.

وی هدف نهایی از حفظ قرآن را پیاده‌سازی احکام و مفاهیم قرآن در زندگی دانست و خاطرنشان کرد: بنابراین کسانی که امکان حفظ قرآن را ندارند می‌توانند به حفظ موضوعی بپردازند تا در زندگی گفتگوی قرآنی و مستند به آیات قرآن داشته باشند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: حفظ قرآن امسال به‌صورت مجازی و سراسری و به شکل مسابقه برگزار می‌شود. نهمین دوره مسابقات فرهنگیان نیز در پنج رشته قرائت و تحقیق، حفظ ده جزء و کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام در حال برگزاری است.

هشتصد و پنجاه‌هزار نفر تا کنون در مسابقات دانش‌آموزی ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم تا پانزدهم آذرماه این تعداد به دو میلیون نفر برسد

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580791

مهمترین اخبار ایران و جهان: