نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 23:17

اجرای ۱۵۸ پروژه آموزشی توسط دولت سیزدهم در ایلام

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۵۸ پروژه آموزشی در استان ایلام اجرا شده است.

جلال حمره مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام، شامگاه سه‌شنبه ۵ دی ماه در حاشیه جشنواره جام امید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۱۵۸ پروژه شامل ۹۴ پروژه آموزشی مدرسه با ۲۲۸ کلاس درس، ۱۸ پروژه شامل تعمیرات اساسی مدارس با ۱۴٠ کلاس درس، ۲۳۷ چشمه سرویس بهداشتی و آب خوری در۵۶ مدرسه در قالب ۲۲پروژه، استاندارد سازی تعداد ۳۹۰ مدرسه با یک هزار و ۹۵٠ کلاس در قالب ۲۲ پروژه، اجرای عایق رطوبتی پشت‌بام مدارس به میزان ۱۳۲ هزار مترمربع و اجرای آسفالت محوطه مدارس محوطه مدارس به میزان ۱۸ هزار مترمربع
توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان ایلام انجام و تحویل نظام آموزشی داده شده است. 

وی افزود: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم، تعداد ۱۳۳ پروژه شامل ۷۰ پروژه آموزشی با ۲۳۱ کلاس درس، ۷ پروژه ورزشی (استخر و سالن ورزشی) با زیربنای ۶ هزارو ۶۹۲ مترمربع و ۵۶ پروژه احداث و تعمیر سرویس بهداشتی
در استان ایلام آغاز شده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۹۱ پرژوه شامل ۴۷ پروژه آموزشی با ۲۱۱ کلاس درس و ۳۴ هزار و ۳۳۵ متر زیربنا و اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان، ۱۳ پروژه تعمیرات اساسی و استاندارد سازی، ۲۴ پروژه سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس و ۷ فضای ورزشی با زیربنای ۶٠ هزار و ۱۴ مترمربع زیربنا توسط این دستگاه آموزشی در استان ایلام در دست اجراست. 

حمره در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های مهم عملیاتی اشاره کرد و ادامه داد: حذف مدارس سنگی و جایگزینی با مدارس سبز از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام است.
 
وی گفت: اداره کل نوسازی مدارس ایلام ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه سبز ایوان و ۶ کلاسه سبز ایلام را با رویکرد معماری سبز طراحی و در دست اجرا دارد.

این مقام مسئول به ویژگی این مدارس اشاره کرد و گفت: معماری سبز یکی از گرایش‌ها و رویکردهای نوین معماری است. این معماری که برخاسته از مفاهیم توسعه پایدار است در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان کنونی است.

حمره خاطرنشان کرد: در این مدارس ساختمان‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که قادر به استفاده از اقلیم و منابع انرژی محلی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رویداد جام امید از عصر سه شنبه ۵ دی ماه به مدت ۲ روز در راستای تحقق بیانات مقام  معظم رهبری درجهت امید آفرینی در جامعه در استان ایلام در حال برگزاری است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617191

مهمترین اخبار ایران و جهان: