نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 16:02

جزئیات تشییع پیکر ۶ شهید گمنام در شهرستان رشت

به گفته مدیر کل حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس مراسم تشییع پیکر این ۶ شهید از ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت خانم حضرت زهرا(س) جلوی سپاه ناحیه مرکزی رشت(پل عراق) و به سمت میدان شهدای ذهاب(شهرداری) برگزار می‌شود.

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس گیلان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود پیکر ۶ شهید گمنام به گیلان اظهار کرد: با تلاش و رایزنی‌های صورت گرفته مجوز حضور و تدفین ۶ شهید گمنام را در گیلان گرفتیم هر چند هدف و برنامه ما حضور هشت شهید بوده است.

وی با اعلام محل شهادت ۶ شهید گمنام حضور یافته در گیلان گفت: این شهدای ۲۳، ۱۷، ۱۸، ۲۴، ۲۰ و ۱۸ ساله در عملیات‌های محرم (شرهانی)، خیبر(جزیره مجنون)، مولای متقیان (چذابه)، کربلای ۵ (شلمچه)، والفجر مقدماتی (فکه)، بدر (شرق دجله) به شهادت رسیدند که پیکر آنان بعد از ۳۳ سال کشف شد.

مدیرکل حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه مراسم استانی تشییع پیکر ۶ شهید گمنام در رشت برگزار می‌شود، گفت: مراسم تشییع پیکر این ۶ شهید از ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت خانم حضرت زهرا (س) جلوی سپاه ناحیه مرکزی رشت (پل عراق) و به سمت میدان شهدای ذهاب (شهرداری) برگزار و سپس به ۶ شهرستان استان منتقل می‌شوند.

حبیبی از برگزاری مراسم وداع با این ۶ شهید گمنام در گلزار شهدای رشت خبر داد و افزود: مراسم وداع با این شهدای گمنام در روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در گلزاری شهدای شهر رشت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی به منظور حضور ۶ شهید گمنام در بیش از ۳۰۰‌ نقطه گیلان تصریح کرد: از امشب شهدای گمنام در شهرستان‌های گیلان و در نقاط مشخص شده شامل مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، هیئت‌های مذهبی و مساجد منتقل شده و مردم با پیکر شهدا وداع می‌کنند.

مدیرکل حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس گیلان همچین با اشاره به تشییع پیکر ۶ شهید گمنام در ۶ شهرستان استان بیان کرد: پیکر این ۶ شهید از ساعت ۱۴ در شهرستان رودسر بخش رحیم آباد_ حسینیه ارشاد، بخش سنگر پارک شهدای گمنام، پخش منجیل، شهرستان لاهیجان، بخش رودبنه، پارک شهدای گمنام، شهرستان خمام، پارک سردار جنگل و شهر لولمان پارک شهیده هادی‌زاده تشییع و به خاک آرمیده می‌شوند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603903

مهمترین اخبار ایران و جهان: