نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 09:10

سالانه ۶۰۰ هزار تُن سیب‌زمینی در شهرستان اردبیل تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن محصول سیب‌زمینی در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیاوش نیرومند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان اردبیل ۱۵ هزار هکتار است و بالغ بر ۶۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی سالانه در این شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی که شهرستان اردبیل دارد حدود یک پنجم محصول سیب زمینی کشور را تأمین می‌کنیم.

نیرومند تصریح کرد: شهرستان اردبیل علاوه بر اینکه نیاز استان را تأمین می‌کند به استان‌های هم جوار و کشور آذربایجان نیز این محصول را صادر می‌کند و تا همین روز ۷ هزار تن محصول سیب زمینی به کشور آذربایجان صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: ۱۱ سردخانه مدرن در سطح شهرستان وجود دارد و کشاورزان می‌توانند محصول خود را در این سردخانه‌ها ذخیره‌سازی کرده و در زمان لازم این محصول را به بازار عرضه کنند.

گفتنی است؛ امسال کشاورزان سیب زمینی‌کار از پایین بودن قیمت محصول، کمبود صادرات، و هزینه بالای تولید سیب زمینی گلایه‌مند هستند و از حدود ۷۰۰ هزار تن سیب زمینی تولید شده در استان، ۲۰۰ هزار تن برای مصرف و فرآورده‌ها در استان است و مابقی برای حمایت از کشاورزان به استان‌ها و کشورهای هم جوار صادر می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535747

مهمترین اخبار ایران و جهان: