نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 10:22

آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به مشارکت اولیا در امور مدارس دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به گسترش مشارکت اولیا در امور مدارس و استفاده از ظرفیت خانواده‌ها گفت: مشارکت داوطلبانه اولیا در امور تربیتی، تحصیلی و تمامی برنامه‌ها و رویدادهای مدارس، یکی از موضوعات مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت در کشور است.

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره  به اینکه ۲۴ تا ۳۰ مهرماه به عنوان هفته بزرگذاشت پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است، اظهار داشت: تربیت یک فرآیند است که یک معلم به تنهایی قادر به اجرای آن نیست بلکه با همکاری اولیا محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به گسترش مشارکت اولیا در امور مدارس و استفاده از ظرفیت خانواده‌ها افزود: مشارکت داوطلبانه اولیا در امور تربیتی، تحصیلی و تمامی برنامه‌ها و رویدادهای مدارس، یکی از موضوعات مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت در کشور است. 

وی افزود: اولیای دانش‌آموزان، این حق را دارند که در مباحث تربیتی، آموزشی و اجرایی، ناظر بر عملکرد کادر مدرسه باشند و مدیران مدارس نیز می‌توانند در صورتی که اولیا تخصص یا مهارت ویژه‌ای دارند از تخصص آنان در مدیریت هرچه بهتر امور مدرسه استفاده کنند.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت شناسایی توانمندی‌های اولیا در راستای کمک به مدرسه گفت: به همین علت هنگام ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس، مدیر موظف است فرمی را که به منظور شناسایی مهارت‌های اولیا تهیه شده است در اختیار آنان قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با قدردانی از اولیا و مربیان برای کمک به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: امیدواریم سال تحصیلی جدید پر از برکت و معنویت و باورهای غنی مبتنی بر اسلام باشد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537503

مهمترین اخبار ایران و جهان: