نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 12:26

آغاز سرشماری زنبورستان‌ها در چهارمحال و بختیاری

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از اجرای سرشماری زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از ۱۵ الی ۲۷ مهرماه جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سهیلا عسگری گفت: طرح آمارگیری از زنبورستان‌ها از ۱۵ الی   ۲۷ مهرماه همزمان در سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری به منظور انجام سرشماری تعداد کلنی‌ها، تعداد زنبورستان‌ها، میزان تولید عسل و سایر فراورده‌های جنبی زنبور عسل اجرا می‌شود.

مدیر طیور، زنبور عسل وکرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از زنبورداران درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های یازده‌گانه نسبت به ثبت و آماربرداری زنبورستان خود و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند، ادامه داد: صدور مجوز الکترونیکی زنبورستان و کلیه خدمات‌رسانی و برنامه‌ریزی‌ها در سال آینده منوط به شرکت زنبورداران در آماربرداری است.

وی افزود: چهارمحال وبختیاری سال گذشته با تولید ۲ هزار و ۶۱۵ تن عسل مناسب رتبه‌ ۱۵ و ۲۶۷ هزار کندو رتبه‌ ۱۴ تعداد کلنی کندوی عسل را در کشور به دست آورد.

عسگری اضافه کرد: شهرستان شهرکرد با ۳۲۰ زنبوردار و ۵۶ هزار کلنی زنبورعسل و با تولید ۵۶۰ تن عسل رتبه‌ اول استان را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538547

مهمترین اخبار ایران و جهان: