نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 14:01

ضرورت ساماندهی مشاغل و صنوف در همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر ضرورت ساماندهی مشاغل و صنوف از سوی شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی‌اکبر نظری ظهر امروز در صحن شورای شهر با اشاره به ارائه لایحه ساماندهی مشاغل اظهار کرد: تقاضا داریم هر چه سریع‌تر این مهم و ایجاد شهرک صنفی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی مشاغل یکی از الزامات شهری است، خاطرنشان کرد: شهرداری همدان ظرفیت بالایی در این خصوص دارد و باید نسبت به تحقق آن ورود داشته باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: انتظار می‌رود با پایان مطالعات این موضوع از سوی شهرداری به سرانجام برسد.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان نیز یکی از الزامات شهر را ساماندهی مشاغل و صنوف عنوان کرد و گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی همدان، این استان یک ویژگی برتر نسبت به سایر استان‌ها دارد که تا کنون نتوانسته‌ایم از آن بهره ببریم.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه در بحث ساماندهی مشاغل و ایجاد شهرک صنفی نباید به دنبال الگو باشیم، اظهار کرد: باید با انجام اقدامات موثر، همدان را به عنوان الگوی ساماندهی مشاغل در کشور معرفی کنیم.

وی با اشاره به موقعیت کلیدی همدان و ارتباط با ۹ استان، یادآور شد: سایر کشورها همچون عراق نیز برای خرید و تهیه بسیاری از نیازها از ظرفیت موجود در همدان بهره می‌برند.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: شهرداری همدان باید به سمت ساماندهی مشاغل و ایجاد شهرک صنفی حرکت کند چراکه جز شهرداری دستگاه دیگری پای کار نیست.

وی افزود: اگر شهرداری سریع و دقیق در بحث ساماندهی مشاغل و ایجاد شهرک صنفی ورود نکند، سایرین همچون شرکت شهرک‌ها و یا اصناف این کار را می‌کنند.

بادامی‌نجات ادامه داد: تقاضا داریم مطالعه در بحث ساماندهی مشاغل هر چه سریع‌تر انجام شود و مشاور مطالعه طرح طی یک ماه آینده نتیجه را اعلام کند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538691

مهمترین اخبار ایران و جهان: