نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 10:33

تقویت اخلاق اسلامی در دستگاه‌های اجرایی ضروری است

استاندار ایلام با بیان اینکه نظام اسلامی یک نظام الهی و منسجم است، گفت: اخلاق و رفتار اسلامی در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن بهرام نیا استاندار ایلام، صبح شنبه در نشست اخلاق مدیران گفت: برگزاری این جلسات برای مدیران در راستای حوزه کاری و مدیریت، توفیقات بیش از پیش را برای دستگاه‌های اجرایی در پی خواهد داشت.

وی افزود: پس از یک وقفه‌ی کوتاه این جلسات دوباره از سر گرفته شد که امیدواریم از این پس این جلسات بسیار مهم، به‌طور مستمر برگزار شود.

 بهرام‌نیا ادامه داد: دین اسلام در مقایسه با سایر نظام‌ها، یک نظام سازمان یافته، ارزشی، گسترده و منسجم است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: نظام اسلامی یک نظام مدیریتی با مدیریت متدین انقلابی است که اخلاق کریمه‌ی اسلامی ویژگی بارز آن است.

وی با بیان این‌که نظام اسلامی یک نظام الهی، ارزشی و منسجم، سازمان یافته است، گفت: اخلاق و رفتار اسلامی در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها تقویت شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به حملات پی در پی رژیم منحوس صهیونیستی به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، گفت: مصداق بارز مدیریت علمی غیر الهی و غیر اخلاقی، مدیریت در رژیم جعلی اسرائیل است که شبانه‌روز به مردم بی‌دفاع غزه حمله می‌کند که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام نیز در این نشست گفت: مدیران باید سعه صدر داشته باشد و چنانچه کسی در برابر تهدیدها و سختی ها و مشکلات سعه صدر نداشته باشد شایستگی مدیریت ندارد. 

وی افزود: تاثیری که گفتار و کردار و رفتار ما در جامعه دارد می تواند مصلح یا مفسد باشد و روز قیامت این آثار کار ما جزو مواردی است که باید در برابرش پاسخگو باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: بر اساس روایت کسی که مسئولیتی را بر عهده بگیرد و با عدالت رفتار کند و درب محل کارش به روی دیگران باز و به کارهای مردم رسیدگی کند در روزی که مردم دچار ترس و اضطراب می‌شوند او را در امنیت قرار می‌دهند. 

حجت السلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: مسئولان در قبال مسولیت شان در دنیا و آخرت مسولیت دارند زیرا روز قیامت تعیین کننده عملکرد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر توان انجام مسولیت به نحو شایسته را نداریم از پذیرش آن اجتناب کنیم. نحوه مواجهه  رسول اکرم (ص) با ابوذر غفاری و اجتناب ایشان از قبول مسولیت برای همه درس آموز است. 

وی گفت: در جامعه اسلامی مدیران باید برخوردار از ویژگی‌هایی همچون تعهد، تخصص، تدین و امانتداری باشند و هدف را خدمت قرار دهند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه، وقت مدیران لحظه به لحظه  وقت شأن مال مردم است و نباید صرف امور شخصی و غیره شود، عنوان کرد: اگر فردی مسولیت گرفت باید به عدالت رفتار کند این عدالت مصادیق زیاد دارد و ایمان و عمل صالح توصیه قرآنی است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نشست اخلاق مدیران در دستگاه های اجرایی صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام برگزار شد.
 
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552647

مهمترین اخبار ایران و جهان: