نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 15:59

۶۱ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: ۶۱درصد از جمعیت استان اردبیل یعنی ۷۶۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات درمانی این بیمه بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحید خلیل اللهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۱ درصد از جمعیت استان اردبیل یعنی ۷۶۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات درمانی این بیمه بهره‌مند می شوند.

وی افزود: بیش از یک هزار موسسه تشخیصی و درمانی استان اردبیل طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند که این تعداد ۹۵ درصد موسسات مذکور را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ برای خدمات ارائه شده بیمه سلامت، ۷۸۶ میلیارد تومان هزینه شده است همچین در نیمه اول سال ۱۴۰۲ فقط برای ارائه داروهای سرپایی بیماران ۱۵۱ میلیارد تومان هزینه شد.

خلیل اللهی تصریح کرد: سامانه شهروندی بیمه سلامت در اختیار شهروندان است که می توانند با مراجعه به این سامانه از وضعیت بیمه‌ای خود، تمدید و یا صدور بیمه بهره‌مند شوند و همچنین بیماران خاص می توانند جهت نشان دار شدن به ای سامانه مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: بیماران خاص و صعب العلاج پس از نشان دار شدن در سامانه در مراکز دولتی می توانند از امکانات رایگان و در مراکز خصوصی تا ۸۰ درصد از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه‌سلامت استان اردبیل گفت: هزینه بستری بیمه شدگان کمیته امداد، بهزیستی، روستایی و سه دهک اول با رعایت روند ارجاع به شکل رایگان انجام می‌شود.

خلیل اللهی تاکید کرد: بیمه سلامت برای هر اهدا کننده کلیه ۵۸ میلیون تومان پاداش اختصاص داد که ۲۳ نفر از این پاداش بهره‌مند شدند.

پایان‌پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551391

مهمترین اخبار ایران و جهان: