نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 15:12

احداث کتابخانه مرکزی در شهرکرد مهم‌ترین مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: خواسته عمده فرهنگی اقشار مختلف مردم، به ویژه اساتید و نخبگان این استان، احداث کتابخانه مرکزی در شهرکرد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد احمد فرهادی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: خواسته عمده فرهنگی مردم و اساتید و نخبگان این استان، احداث کتابخانه مرکزی در شهرکرد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون ۴۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این استان هستند.

وی افزود: در هر سال حدود ۲۰ هزار کتاب خریداری و ۱۰ هزار کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی در این استان امانت داده می‌شود.

فرهادی با اشاره به رفت وآمد علما، فرهیختگان و افراد کتاب‌دوست و کتاب‌خوان در کتابخانه‌ها، بیان کرد: از آغاز تأسیس کتابخانه‌های عمومی تا کنون سعی شده است که این مکان‌ها، از نظر ساختمانی و اخلاقی امن باشند تا خانواده‌ها برای استفاده از این اماکن برای فرزندانشان آسودگی خاطر داشته باشند.

وی عنوان کرد: در حال جمع‌آوری کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در استان هستیم که بعد از آفت‌زدایی و فهرست‌بندی به صورت نسخ الکترونیکی آماده شود و برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: تا کنون یک هزار جلد از کتب خطی، چاپی و سنگی از سراسر استان گردآوری شده و در بخش گنجینه امانات کتابخانه عمومی مولوی نگهداری می‌شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان، بیان کرد: در برخی از مکان‌های عمومی از جمله فرودگاه، بیمارستان، دادگاه‌، بانک و ... ایستگاه‌های کتاب راه اندازی شده است تا جامعه هدف این اماکن کتاب مطالعه کنند.

فرهادی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: تخفیف دیرکردهای امانت کتاب، عضویت رایگان در روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان‌ماه سال جاری، تقدیر از کتابداران استانی، برگزاری تور بازدید از کتابخانه‌های عمومی از جمله این برنامه‌هاست.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573003

مهمترین اخبار ایران و جهان: