نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 11:36

دولت موظف به نظام‌­مند کردن سنجش سلامت محصولات زراعی و دامی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای ساماندهی، کنترل و ارزیابی سلامت محصولات زراعی و دامی، وزارتخانه های کشاورزی و بهداشت را موظف به نظام­مند کردن زنجیره تولید این محصولات کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 16 آبان)مجلس شورای اسلامی، بند الحاقی 4 ماده 71 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس در راستای ساماندهی، کنترل و ارزیابی سلامت محصولات زراعی و دامی، وزارتخانه های کشاورزی و بهداشت را موظف به نظام­مند کردن زنجیره تولید این محصولات کردند.

بند الحاقی( )4 -وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است پس از ایجاد نظام رهگیری، ردیابی، بسته بندی و شناسنامه دارکردن و نشان (برند) سازی برای محصولات خام کشاورزی، دامی، طیور و آبزی از سطح مزرعه و دامداری، این محصولات را از نظر باقی مانده سموم کشاورزی، نیترات، فلزات سنگین و باقی مانده داروهای دامی در زنجیره تأمین، ارزیابی نماید و نتیجه را جهت هرگونه اقدام قانونی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نماید. آئین نامه مربوط به این قانون با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد تنظیم شده و به تصویب هیات وزیران می رسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564203

مهمترین اخبار ایران و جهان: