نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 10:07

صادرات ۳۰۰ میلیون دلار کالا از استان یزد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در ۷ ماهه سالجاری بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از گمرک استان یزد صادر شده است.

 محمدکاظم صادقیان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که در ۷ماهه سالجاری یک میلیون و ۸۷۱ هزار تن کالا از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است اظهار کرد:‌ این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری هشت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کاشی و سرامیک، صنایع معدنی غیر فلزی، محصولات پلاستیکی، روغن‌های نفتی و روغن‌های حاصل از مواد معدنی قیری، شمش فولاد، محصولات شیمیایی، صنایع معدنی فلزی، سیم کابل، محصولات پلیمری عمده کالا‌های صادراتی از استان یزد هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: کشور‌های برتر مقصد صادراتی را به ترتیب عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، ترکیه، اندونزی، آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان ذکر کرد. 

با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در سالجاری افزود: آمار واردات به گمرک استان یزد طی ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ به میزان ۷۰ هزار تن و به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار است.

محمدکاظم صادقیان کالا‌های عمده وارداتی را شامل ماشین آلات واحد‌های تولیدی، اجزا و قطعات، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی و سلولزی و پلیمری عنوان کرد.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571191

مهمترین اخبار ایران و جهان: