نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 14:50

تعقیب کیفری مسؤولان با ترک فعل یا سهل‌انگار

دادستان مرکز مازندران گفت: مسوولانی که با ترک فعل یا سهل‌انگاری در ایفای مسوولیت، موجب بروز خسارت به مردم و بیت المال شدند، مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران بعدازظهر امروز در بازدیدی که از مناطق سیل‌زده شهرستان عباس‌آباد و بخش کلارآباد داشت با ناراحتی و تاسف از وقوع سیل و بروز خسارت به اموال و منازل مردم و نیز تاسیسات عمومی و بیت المال بدلیل عدم رعایت مقررات و انجام صحیح تکالیف قانونی توسط برخی مدیران در آبخیزداری، آبخوان‌داری، جلوگیری از تعرض و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و عدم نظارت بر اجرای برخی پروژه‌های عمرانی عمومی، اعلام کرد دستگاه قضائی بدون تعارف و مماشات قصور، کوتاهی و ترک فعل مدیران مربوطه را مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار خواهد داد و در صورت احراز وقوع جرم،  فورا از منصب خود عزل و محاکمه خواهند شد.

وی افزود: به هیچ وجه پذیرفته نیست که  در یک نقطه چند بار پل احداث شود و با وقوع سیل این پل تخریب شود و به مردم و بیت‌المال خسارت وارد شود.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان هشدار داد: تمامی مدیران اعم از شهرستانی و استانی باید در انجام تکالیف قانونی و اجرای صحیح و کامل قانون، حقوق مردم و بیت المال را مورد توجه قرار دهند.

کریمی در این بازدید که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل منابع طبیعی غرب استان و فرماندار و دادستان عباس آباد صورت گرفت، تاکید کرد: قصور پیمانکاران و مسوولان در بروز سیلاب منجر به این حجم از خسارت قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش فارس، در بارندگی‌های شدید آبان ماه سال جاری، به بخش‌هایی از مناطق استان به‌ویژه عباس‌آباد خسارت‌هایی را وارد کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586291

مهمترین اخبار ایران و جهان: