نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 08:39

انعقاد قرارداد ساخت بیش از 9700 واحد مسکن در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون برای ساخت ۹ هزار ۷۷۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان با سازندگان واجد شرایط قرارداد منعقد شده است.

 گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خدایار باقری با اشاره به انعقاد قرارداد جهت ساخت ۹ هزار و ۷۷۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با سازندگان واجد شرایط، گفت: این واحدها دارای پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد هستند و تلاش برای تأمین زمین، آماده‌سازی و شروع به ساخت سایر واحدها برای محقق شدن این بخش از اهداف دولت ادامه دارد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تعداد ثبت نام‌کنندگان طرح در استان را بیش از ۹۳ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد درخواست ۲۴ هزار متقاضی با حصول شرایط قانونی تأیید نهایی شده است و بیش از ۱۷ هزار نفر واریز وجه اولیه را انجام داده‌اند.

وی افزود: بر اساس نیاز استان ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت طی چهار سال پیش‌بینی شده که این تعداد شامل ۴۳ هزار واحد شهری و ۱۴ هزار واحد در بخش روستایی است.

باقری تصریح کرد: بر اساس این برآورد ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در استان مورد نیاز است که حدود ۷۰ درصد اراضی مورد نیاز تا کنون تأمین شده است.

 وی گفت: هدف‌گذاری و تعهد ساخت یک میلیون مسکن در سال به عنوان اولویت اول دولت علاوه بر حل مشکل اصلی مردم به عنوان یک سرپناه، با توجه به صنایع وابسته رشد تولید و رونق اشتغال را نیز در پی دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590703

مهمترین اخبار ایران و جهان: