نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 10:26

اقامتگاه‌های بوم‌گردی محرک رونق اقتصادی در روستاها هستند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستاها هستند که می‌توانند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم کنند.

آرمان وطن‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: کردستان به دلیل برخورداری از آثار تاریخی و گردشگری قابلیت بسیار خوبی در زمینه توسعه گردشگری دارد.

وی تصریح کرد: در صورت سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های گردشگری مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه برخی موانع و مشکلات کاهش یافته و شاهد استقبال مهمانان و گردشگران و ارتقای سطح معیشت مردم و اشتغالزایی برای جوانان خواهیم بود.

به گفته وی، یکی از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری استان، استفاده از نیروهای علمی و متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی به ‌منظور ارتقای کیفیت ارائه خدمات و سطح رضایت‌مندی مهمانان و گردشگران است. 

وی در ادامه با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید محلی برای معرفی آداب ‌و رسوم منطقه باشند گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستاها هستند که می‌توانند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید مبتنی بر صیانت از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی روستاها باشد.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی فقط اسکان گردشگر در خانه‌های روستایی نیست، اضافه کرد: مدیران و ساکنان آن منطقه باید بدانند که چگونه گردشگران داخلی و خارجی را برای سفر به روستاها ترغیب کنند. 

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590803

مهمترین اخبار ایران و جهان: