نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 09:49

معرفی نیمی از متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی خراسان‌جنوبی به بانک‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: نیمی از متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی استان به بانک‌ها معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا اشرفی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند ضمن قدردانی از عملکرد بانک‌های عامل در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا در سرفصل های ابلاغی دولت قدردانی کرد و اظهارداشت: اکنون حدود ۵۰درصد اعتبارات مشاغل خانگی، طرح متقاضی دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که امیدواریم با همت و همراهی دستگاه های اجرایی و بانک‌های عامل شاهد جذب کامل اعتبارات و بهره‌مندی از سهمیه شناور کشوری شویم.

وی با بیان این که امسال اعتبارات مشاغل خانگی استان نزد ۸بانک عامل شامل ملی، ملت، صادرات، تجارت، قرض الحسنه مهر ایران، پست بانک، رفاه کارگران و توسعه تعاون است افزود: حمایت از طرح های مشاغل خانگی که دارای شرایط لازم باشند، در دو قالب مستقل و پشتیبان قابل پرداخت بوده و سود این تسهیلات برابر ۴ درصد و به صورت قرض الحسنه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متقاضیان می توانند پس از دریافت مجوز و طی فرایند و تکمیل مدارک مورد نیاز در سامانه، به دستگاه اجرایی مربوط  مراجعه کرده و درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند.

به گفته اشرفی پس از بازدید و نظارت پیش از پرداخت تسهیلات توسط اعضای کمیته مشاغل خانگی شهرستان، درخواست متقاضی بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

تشکیل ۳۲ تعاونی جدید

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ تعاونی جدید در استان تشکیل شده و در این راستا برای هزار و ۲۳۳ نفر فرصت شغلی در بخش‌های مسکن، کشاورزی، مشاغل خانگی و روستا تعاون، صنعتی و حمل و نقل به وجود آمده است.

اشرفی با اشاره به این که تعاونی ها نقش مهمی را می توانند در بهبود و توسعه اقتصادی ایفا کنند ادامه داد: تعداد تعاونی های تشکیل شده در استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۷۰ تعاونی در استان وجود دارد، افزود: در این تعاونی ها هزار و ۱۲۹ نفر اشتغال دارند و بیشترین تعداد تعاونی ها در بیرجند با ۲۱۹ تعاونی فعالیت می کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544747

مهمترین اخبار ایران و جهان: