نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 23:37

یادداشت| دانشجویان بزرگ‌ترین جریان برای تبیین دستاوردهای انقلاب هستند

دانشجویان ایرانی نماد عدالت‌طلبی و آزاداندیشی و به‌عنوان بهترین جریان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و جهاد تبیین هستند.

خبرگزاری فارس، صدراله بابلی؛ دانشجو سرمایه عظیم انقلاب اسلامی است که ثمره این سرمایه، جهش علم و دانش در ایران و حرکت پرشتاب و پرتوان نظام در رسیدن به قله‌های علم و پیشرفت است.

دانشجویان ایران اسلامی در مسیری گام برداشته‌اند که عزت و اقتدار ملی ایران ثمره مجاهدت علمی آن‌ها است و این مسیر امروز ایران را در جایگاه ویژه‌ای علمی قرار داده و ثمرات این جهش علمی در حوزه‌های مختلف هسته‌ای، پزشکی، نانو، فناوری، هوافضا، موشکی، کشاورزی نمایان است.

ویژگی‌های برجسته دانشجو علاوه بر علم‌آموزی و کسب مدارج دانشگاهی، عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی است و همین حس بزرگ اجتماعی است که باعث شد دانشجویان در دفاع از آرمان‌های کشور و استقلال کشور جان خود را فدا کنند و با شهادت خود در مسیر جنبش انقلاب اسلامی ایران خون تازه‌ای بدمند.

*تلاش‌های ضد استعماری، مهم‌ترین ویژگی و خصلت دانشجویان ایرانی است.

مهم‌ترین ویژگی و خصلت دانشجویان ایرانی، تلاش‌های ضد استعماری آن‌ها بود و همین رویکرد از آن‌ها به‌عنوان چهره برجسته مبارزه با امپریالیسم و نظام سلطه ساخته بود؛ و اوج این آگاهی منجر به اعتراض دانشجویان به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به ایران در سال ۱۳۳۲ و شهادت تعدادی از دانشجویان شد؛ و بعدازآن مسیر مبارزات دانشجویی در طول مبارزات انقلابی ملت ایران علیه رژیم پهلوی تا سال ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه پیدا کرد.

بعد از انقلاب دانشجویان رسالت خود را به‌درستی نشان دادند و در اقدامی مهم با تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم را رقم زدند و بعدازآن با مدیریت امور انقلاب و مدیریت هشت سال دفاع مقدس نقش کلیدی ایفا کردند؛ و بحمدالله این جوشش و تکاپوی جنبش دانشجوی امروز ایران را در قله‌های علم و پیشرفت قرار داده است.

جنبش دانشجویی به فرموده رهبر معظم انقلاب، جنبشی فعال، عدالت‌طلب، آزادی‌خواه، ضد فساد، ضد تجمل‌گرایی است و لذا باید در این مسیر گام بردارد؛ و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب(مدظله) فرمودند از دانشگاه همیشه و در همه‌جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی.

*دانشجویان در مسیر جنگ نرم و جهاد تبیین باید پرچم‌دار باشند.

نکته مهم‌تر نقش دانشجویان در جنگ نرم و جهاد تبیین است که دانشجویان در این مسیر باید پرچم‌دار جامعه باشند و بتوانند مردم را نسبت به دستاوردهای خیره‌کننده نظام و انقلاب آشنا و آگاه سازند چراکه دانشجویان سرمایه‌های نظام و جامعه هستند و مردم برای جهت‌گیری آن‌ها احترام قائل هستند و لذا یکی از جاهایی که امروز لازم است دانشجویان به آن توجه داشته باشند؛ فراهم کردن بستر لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات است؛ که بی‌شک جنبش دانشجویی در این مرحله با هوشیاری و آگاهی عمل خواهد کرد.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی دوران مبارزه با رژیم طاغوت و شهدای هشت سال دفاع مقدس، این روز به همه دانشجویان ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597491

مهمترین اخبار ایران و جهان: