نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 13:34

مرمت شبکه انتقال آب شرب جاجرم به پایان رسید

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی از ترمیم و بهره‌برداری مجددِ شبکه اصلی انتقال و تأمین آب شرب مردم شهرستان جاجرم در پی ورود دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام المسلمین رضا براتی زاده، رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی با اشاره مرمت شبکه و راه‌اندازی مجدد منبع اصلی تأمین آب شرب جاجرم، اظهار کرد: خطوط و منبع اصلی تأمین و انتقال آب شرب شهرستان جاجرم از مبدأ تنگه گزی تأمین می‌شود.

وی گفت: یک هزار و ۵۰۰ متر از طول ۱۶ کیلومتری این شبکه در مسیر و بستر رودخانه قرار گرفته است که سیل مخرب اردیبهشت‌ماه سال جاری باعث تخریب این خط شد و در نتیجه به مدت چندین منبع اصلی از مدار استفاده شده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: باتوجه‌به این حادثه و بروز انحراف در شبکه و خطوط انتقال و هدررفت آب، تلاش و اهتمام جدی در رفع مسئله تأمین آب شرب این شهرستان از طریق ترمیم خطوط انتقال آب از تنگه گزی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت در دستور کار مسوولان اجرایی قرار گرفت.

براتی زاده خاطرنشان کرد: از همان ابتدای بروز این مشکل از مجاری مختلف پیگیری‌های متعددی انجام شد تا این قبیل موضوعات به یک نارضایتی و دغدغه عمومی و خدای‌نکرده بحران اجتماعی تبدیل نشود.

مقام عالی قضایی استان با اظهار خرسندی از حصول این موفقیت ارزشمند، متعاقبِ پیگیری‌های انجام شده از سوی دستگاه قضایی استان، افتتاح و بهره‌برداری مجدد از پروژه خط انتقال آب تنگه گزی از قنات به مخزن شهر جاجرم را حسن‌ختامی بر این همه این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها دانست و از همه کسانی که به نحوی از انحا در این عرصه پای‌کار آمدند و این مطالبه بحق عمومی را تا حصول نتیجه پیگیری کردند؛ قدردانی کرد.

 پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596947

مهمترین اخبار ایران و جهان: