نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 22:59

تظاهرات ایرلندی‌ها در حمایت از فلسطین

هزاران نفر در پایتخت‌های جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی در همبستگی با فلسطینی‌ها و مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی هزاران معترض ایرلندی روز شنبه به خیابان‌های شهر دوبلین،‌ پایتخت جمهوری ایرلند آمده تا ضمن ابراز حمایتشان از مردم فلسطین، جنایات صهیونیست‌ها علیه غزه را محکوم کنند.‌

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن» انگلیس، این معترضان ابتدا در محل «باغ یادبود» در این شهر تجمع و سپس با حمل پرچم‌های فلسطین و بنرهایی با شعارهای حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن نسل‌کشی‌ صهیونیست‌ها علیه غزه به سمت «میدان مریون» دوبلین راهپیمایی کردند.

یک هفته پیش نیز انبوهی از ایرلندی‌های معترض تظاهرات بزرگی را در حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن رژیم صهیونیستی در پایتخت ایرلند برگزار کردند.

ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان روز‌های جمعه و شنبه این هفته و هفته قبل علیه بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی تظاهرات و با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند. منابع رسانه‌ای از تظاهرات هزاران نفر در «لندن»، پایتخت انگلیس در حمایت از مردم فلسطین، برقراری آتش‌بس فوری و پایان اشغالگری خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنان برای پانزدهمین روز متوالی به حملات هوایی شدید خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد، به‌نحوی که برخی محله‌های نوار غزه به طور کامل ویران شده‌اند و ۴۱۳۷ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده‌اند و ۱۳ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

«زوئی لاولور»، رئیس کارزار همبستگی ایرلند با فلسطین در سخنرانی خطاب به تظاهرکنندگان در دوبلین گفت: «این همبستگی و انرژی عظیم را به عمل تبدیل کنید.»

او بیان کرد: «باید آتش‌بس فوری اعمال شده و محاصره غیرقانونی غزه برداشته شده و اجازه به ورود کمک‌های بشردوستانه به آنجا داده شود.»

شهر بلفاست پایتخت ایرلند شمالی نیز شاهد تظاهرات مشابهی که از سوی سازمان «همبستگی بلفاست با فلسطین» هماهنگ شد، بود.

صدها تن از حامیان آرمان آزادی فلسطین از مرکز شهر بلفاست به مقصد مقر شبکه انگلیسی بی.بی.سی در ایرلند شمالی راهپیمایی کردند.

معترضان همچنین به هنگام برده شدن نام «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس آنها را هو کردند.

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545747

مهمترین اخبار ایران و جهان: