نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 21:59

تاکید بلینکن به میقاتی برای وارد نشدن لبنان به جنگ با رژیم‌صهیونیستی

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در گفت‌وگو با نخست وزیر لبنان بدون اشاره به تجاوز و حملات مکرر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، بر عدم وارد شدن بیروت به جنگ با تل‌آویو تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه با «نجیب میفاتی» نخست وزیر لبنان گفت‌وگو کرده و طی آن مدعی شد که واشنگتن از ملت لبنان حمایت می‌کند.

بلینکن در این گفت‌وگوی تلفنی مدعی شد که واشنگتن همچنان به حمایت‌های خود از ارتش لبنان و نیروهای امنیتی داخلی این کشور ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن بر اهمیت احترام به منافع ملت لبنان که در صورت کشیده شدن به درگیری با اسرائیل تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، تاکید کرد.

عصر امروز بود که خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی شهرک‌ها و روستاهای جنوب لبنان را با بمب‌های فسفوری مورد حمله قرار داده است.

المیادین گزارش داد از «یارون» از جمله شهرهایی است که رژیم صهیونیستی با بمب‌های فسفری به آن حمله کرده است.

پس از آن جنبش حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع نظامیان اسرائیلی خبر داد.حزب الله با اشاره به اینکه این حمله با موشک هدایت شونده صورت گرفته است، خبر داد، در جریان این حمله، یک خودروی هامر در اطراف مقر «دوفیف» هدف قرار گرفت و چند نفر کشته و زخمی شدند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545703

مهمترین اخبار ایران و جهان: