نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 15:20

رنج بیماران در شرق کرمان

یک بیمارستان در شرق استان کرمان با پوشش ۵ شهرستان شرقی جوابگو بیماران نیست.

خبرگزاری فارس کرمان - علیرضا عزیزآبادی: یک بیمارستان در شرق استان کرمان با پوشش ۵ شهرستان شرقی جوابگوی بیماران نیست.

این در حالی است که افزایش مراجعه سالانه ۳۰ درصدی بیماران به این بیمارستان و کمبود ۴۰۰ تخت، مردم شرق استان را با مشکل جدی مواجهه کرده است.

در همین حال فرماندار بم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بیمارستان پاستور بم تنها بیمارستان بم نیست بلکه بیمارستان شرق استان با ۵ شهرستان شرقی و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است، اظهار داشت: مشکلات زیادی در این زمینه احساس می‌شود، بیمارستان پاستور بم ۹۶ تختخوابی است اما در حال حاضر دارد به اندازه ۴۸۰ تخت خدمات می‌دهد.

 

ازدحام بیماران در بیمارستان پاستور بم 

 

ضرورت تسریع در ساخت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی در بم

محمد برزنگ با تاکید بر اینکه این بیمارستان در حال حاضر ۵ برابر ظرفیت خود کار می‌کند، عنوان کرد: ظرفیت بیمارستان تمام شده و ضرورت تسریع در ساخت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در سفر رئیس جمهور برای آن ۵۰۰ میلیارد تومان اعبارات مصوب شد، مقرر شد ۲۵۰ میلیارد تومان وزارت بهداشت بگذارد و ۲۵۰ میلیارد تومان هم دولت کمک کند تا هر چه سریعتر این بیمارستان ساخته شود.

افتتاح بیمارستان؟ شاید دو سال آینده!

برزنگ اضافه کرد: قرار شد ۸۰ میلیاد تومان هم استان کمک کند تا زودتر به بهره‌برداری برسد، پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ سال آینده ساخت این بیمارستان طول بکشد.

 

۳۰۰ پرستار برای ۵ شهرستان شرق کرمان 

 

۴۰۰ تخت بیمارستانی نیاز داریم تا به کف استاندارد کشوری برسیم

رئیس بیمارستان پاستور بم نیز به خبرنگار فارس گفت: شرق استان کرمان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، کمبود تخت دارد، از لحاظ استانداردهای کشوری خیلی عقب هستیم و نیاز به ۴۰۰ تخت بیمارستانی در بم داریم تا به کف استاندارد کشوری برسیم.

آقاعسکر حجم ورودی به این بیمارستان را بسیار بالا خواند و بیان کرد: در حال حاضر با ۴۸۲ تخت خدمت‌رسانی می‌کنیم، سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد به حجم‌ ورودی بیمارستان اضافه می‌شود و کار را مشکل‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: باید بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم هر چه سریعتر ساخته شود تا بتوانیم اندکی بهتر به بیماران خدمات بدهیم، خیران هم می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

 

 ۱۶ تخت آی‌سی‌یوبرای ۵۰۰​ هزار نفر 

 

وی ۱۶ تخت آی‌سی‌یو، ۱۲ تخت سی‌سی‌یو، ۹۲ پزشک متخصص و ۳۰۰ پرستار را از امکانات بیمارستان کنونی بم خواند و تصریح کرد: این عددها برای پوشش ۵۰۰ هزار نفر خیلی کم است.

به گزارش فارس: با هر کدام از بیماران هم که صحبت می‌کردم هم از این وضعیت ناراضی هستند، امیدوارم مسؤولان پای صحبت مردم بنشینند و به فکر تامین بیمارستانی مجهز برای آنها باشند.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610703

مهمترین اخبار ایران و جهان: