نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 17:24

جشن خودکفایی 2653 خانوار تحت پوشش کمیته امداد در گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: جشن خودکفایی دو هزار و 653 خانوار تحت پوشش کمیته امداد گلستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی بابایی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: جشن خودکفایی دو هزار و 653 خانوار تحت پوشش کمیته امداد گلستان روز چهارشنبه (24 آبان) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در جامعه المصطفی گرگان برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان افزود: این افراد طی سه سال اخیر با حمایت های کمیته امداد و دریافت تسهیلات و با اشتغالزایی خودکفا شده اند.

بابایی بیان کرد: با خودکفایی خانوارهای تحت پوشش، حمایت کمیته امداد از آن ها قطع نمی شود و آن ها رها نخواهند شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم به طور نمادین 600 نفر از افرادی که خودکفا شده حضور خواهند داشت و غرفه هایی از محصولات و تولیدات این افراد هم دایر خواهد شد.

بابایی حوزه فعالیت این افراد را در زمینه های کشاورزی، خدماتی، صنایع دستی، صنعتی، دامداری و غیره برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان عنوان کرد: هم اکنون مردم، کمیته امداد را به عنوان یک دستگاه مولد، کارآفرین و صاحب نظر در حوزه اشتغال می شناسند به طوری که در دولت سیزدهم هم 50 درصد تعهد اشتغال به این نهاد واگذار شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته 92 درصد تسهیلات اشتغالزایی در استان معادل 590 میلیارد تومان جذب شد.

بابایی همچنین گفت که امسال هم تعهد اشتغال استان 12 هزار و 653 نفر است که اعتبار در نظر گرفته شده برای ان 950 میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان متذکر شد که استان در هفت ماهه امسال رتبه سوم کشوری در ایجاد اشتغال و جذب اعتبارات را کسب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسکن اقشار تحت پوشش گفت که سال گذشته هزار و 535 واحد مسکونی به بهره برداری رسید و امسال هم این عدد تا پایان سال به هزار و 200 واحد می رسد.

طبق گفته بابایی با حمایت دولت سیزدهم بزودی در 100 درصد روستاهای گلستان مددجوی فاقد مسکن نخواهیم داشت.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569591

مهمترین اخبار ایران و جهان: