نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 16:28

بارش‌های مناسب پاییزی در کهگیلویه وبویراحمد از چه زمانی آغاز می‌شوند؟

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه هفته آینده بارش‌های مناسبی را در سطح استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی کرمی در نشست کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان بویراحمد گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، بارش پاییزی در کهگیلویه وبویراحمد بالاتر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد افزود: تاکنون بارش‌‌ها به صورت رگباری و نقطه‌ای بوده اما از اواخر وقت چهارشنبه و در روز پنج‌شنبه هفته آینده نخستین بارش‌ مناسب را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی براساس احتمالات است و تاکنون بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد پیش‌بینی‌های بلند مدت و ۸۰ درصد پیش‌بینی‌های کوتاه مدت صحت داشتند، گفت: پیش‌بینی بارش‌‌های آذر و دی ماه بالاتر از نرمال خواهد بود.

این مسوول بیان کرد: بارش‌های بهمن و اسفند در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و اگر تاکنون بارش‌ها دیر اتفاق افتاده به این دلیل بوده که استان تحت تاثیر سامانه پرفشار حاره‌ای قرار داشته که امیدواریم در چهارشنبه هفته آینده بارش‌های خوبی را در سطح استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان تحت تاثیر پدیده ال نینو قرار داشته و شاهد افزایش دمای هوا در مهر ماه بودیم، گفت: کهگیلویه وبویراحمد در مهر ماه امسال با افزایش ۱.۹ درجه‌ای دما بعد از بوشهر جایگاه دوم را داشت‌

کرمی عنوان کرد: با توجه به توپوگرافی منطقه بارش برف در بویراحمد، دنا و مارگون در پاییز امسال قابل پیش بینی است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به لزوم راه اندازی دو ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در سپیدار و کاکان گفت: سرمازدگی محصولات کشاورزی را خواهیم داشت که به موقع اطلاع رسانی خواهیم کرد، ضمن اینکه مسوولان به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566491

مهمترین اخبار ایران و جهان: