نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 12:54

فعالان مسجدی مطالبات مردم محله را برطرف کنند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: رفع مطالبات مردمی باید دستور کار فعالان مسجدی باشد و مشکلات محله باید با محوریت امام جماعت مسجد محله مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیززاده گرجی صبح امروز یکشنبه پنجم آذر ماه در تجمع فصلی پازواری‌ها در روستای مقریکلا، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فعالیت اثرگذار داشته باشیم باید با محوریت محله کار کنیم.

وی افزود: به فرموده امام راحل این مساجد بود که پیروزی را برای ملت ما درست کرد، این طور نباشد که مردم خیال کنند که حالا دیگر پیروز شدیم مسجد می‌خواهیم چه کنیم، بلکه پیروزی ما برای اداره مسجد است، همچنین به تاکید مقام معظم رهبری مسجد، محور، قرارگاه و محل تامین تمامی نیازهای محله است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه هرجا مشکلات رفع شد علتش اتحاد و همدلی بود و به اهمیت پیوند بین مسجد و مدرسه اشاره کرد و گفت: رفع مطالبات مردمی باید دستور کار فعالان مسجدی باشد و مشکلات محله باید با محوریت امام جماعت مسجد محله مرتفع شود.

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه مساجد باید متشکل از هیات‌های اندیشه‌‌ورز باشند، تاکید کرد: ستاد محلی مسجد باید نیازسنجی، ظرفیت‌شناسی، مسئله‌یابی و مسئله‌سازی کند.

وی خواستار ایجاد همدلی بین ارکان مسجدی شد و تاکید کرد: هر روستا و یا هر محله باید نیازها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محله و روستا را لیست کنند تا به موقع و به جا از ظرفیت‌ها برای رفع نیازهای محله بهره گرفته شود.

عزیززاده گرجی عنوان کرد: اگر مسئله‌ای عمومی نشود و به یک جریان اجتماعی بدل نشود به هیچ عنوان فرهنگ نخواهد شد، کار باید مردمی هدایت شود، دستگاه‌های دولتی به توصیه رهبری باید از تصدی‌گری پرهیز کنند چراکه هر وقت کار را به مردم سپردیم مردم کار را تمام کردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به وجود تفاوت‌ها در هر محله بر لزوم محور قرار گرفتن مساجد در محلات تاکید و تصریح کرد: به فرموده قرآن در آیه ۹۶سوره آل عمران مسجد وسیله برکت‌بخشی و هدایت و پایگاه حکومت امام زمان(عج) و محل تقسیم بیت المال است.

وی در پایان اعلام کرد: در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که دشمنان انقلاب محله‌محور متناسب با ذائقه مردم به ویژه جوانان هر محل برای ایجاد آشوب طراحی و برنامه‌ریزی داشتند.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584991

مهمترین اخبار ایران و جهان: