نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 10:55

اثرگذاری‌های جهاد دانشگاهی در کشور الگو شده است

استاندار قزوین با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای فعال، پویا، جوان و نخبه‌پرور است، گفت: اثرگذاری‌ها و فعالیت‌های جهادی، این نهاد در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی و اثرگذاری پیشرفت علمی کشور در شرایط زیستی امروز الگو و نشانه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی صبح امروز در دیدار با حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی که در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم و اعضای هیئت دولت بیگانه با مفاهیم مرتبط با جهاد دانشگاهی نیستند و شناخت ما نیز از این نهاد انقلابی، مجموعه‌ای فعال، پویا، جوان و نخبه‌پرور است.

وی با بیان اینکه، فعالیت‌های جهادی، این نهاد در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی و اثرگذاری پیشرفت علمی کشور در شرایط زیستی امروز الگو و نشانه شده است، افزود: مباحثی که در بحث ناباروری توسط پژوهشگاه رویان در این نهاد انقلابی در جریان است یکی از بارزترین مصادیق پیشرفت علمی کشور  است که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته و این برای جهاد دانشگاهی افتخار بزرگ و موید ضرورت و موفقیت پیشرفت مجموعه دانشگاه بعد از انقلاب است. 

استاندار قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ظرفیت‌های متعددی وجود دارد، حاصلخیزی خاک و دسترسی به منابع آبی و موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مراکز جمعیتی و قرار گرفتن در مسیرهای مواصلاتی و اقبال سرمایه‌گذاران به تمامی منابع قزوین، عطیه‌ها و موهبت‌های الهی است که باید در بهره‌وری هرچه بیشتر از آن‌ها بکوشیم و امیدواریم با کمک جهاد دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های این نهاد تا پایان دولت گام مثمرالثمری برداریم. 

این مسوول ادامه‌ داد: همچنین ما جزو معدود استان‌هایی هستیم که سرمایه‌گذاران را انتخاب می‌کنیم و کثرت درخواست سرمایه‌گذاری در این استان بالا است. گردشگری تاریخی و طبیعی فوق‌العاده در جغرافیای قزوین وجود دارد که می‌توان برای آن‌ها نیز برنامه ریزی کرد. 

اعلایی خاطرنشان کرد: دشت قزوین یکی از اولویت‌های این استان است که با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل جهاد دانشگاهی، تقاضا داریم جهاد در این زمینه نیز ورود کند و بتوانیم به واسطه‌ نخبگان این مجموعه در این حوزه نیز مشکل گشایی کنیم. 

گفتنی است در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه‌ همکاری مابین جهاد دانشگاهی و استانداری قزوین با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت جهادی جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت استان امضاء شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463591

مهمترین اخبار ایران و جهان: