نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 16:04

مسؤولان برای رفع مشکلات مجاهدانه تلاش کنند

امام جمعه نایین گفت: تا رفع مشکلات و کارآمد شدن کامل نظام، مسؤولان باید مجاهدانه و شبانه‌روزی کار کنند چرا که گاهی یک نظام کارآمد است اما مردم در آن احساس ناکارآمدی می‌کنند و دشمن روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: در این دیدار رهبر انقلاب از عملکرد دولت در سیاست خارجی، مردمی بودن دولت، کارهای زیربنایی و رشد شاخص‌های کلان اقتصادی ابراز رضایت کردند.

وی ادامه داد: رهبری، دولتی‌ها را نسبت به توجه بیشتر به مسئله اقتصاد و فرهنگ و همچنین شعار سال توصیه کردند و فرمودند که مشکلات معیشتی مانند گرانی مسکن و اجاره‌خانه باعث می‌شود که زحمات و کارهای خوب دولت تحت الشعاع قرار گیرد و از چشم‌ها دور بماند.

مطهرخو افزود: کارهای فراوانی در این دولت انجام شده اما آن‌طور که باید به جامعه منعکس نشده و بسیاری از مردم خبر ندارند که چه اتفاقات بزرگی در این دولت رقم خورده است و این موضوع مهم نیز مورد تاکید رهبری در این دیدار بود.

امام جمعه نایین به خدمات و کارهای مهم این دولت پرداخت و عنوان کرد: از جمله کارهای بزرگ این دولت می‌توان به رشد چهار درصدی تولید، کاهش نرخ بیکاری، رونق بی‌سابقه تجارت کشور، افزایش تولید نفت و گاز، افزایش ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و پوشش فراگیر بیمه سلامت اشاره کرد.

وی بیان کرد: افزایش ۵۹ درصدی مدال آوری جوانان در عرصه ورزشی، حضور و عضویت در ائتلاف‌های جهانی از دیگر کارهای بزرگ و زیربنایی دولت سیزدهم است که نتیجه آن در آینده بروز خواهد کرد.

مطهرخو اضافه کرد: تا رفع مشکلات و کارآمد شدن کامل نظام، مسؤولان باید مجاهدانه و شبانه‌روزی کار کنند چرا که گاهی یک نظام کارآمد است اما مردم در آن احساس ناکارآمدی می‌کنند و دشمن روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده است.

امام جمعه نایین گفت: شاخص، میزان‌ و ابزار سنجش در بحث کارآمدی و ناکارآمدی، رشد و پیشرفت است؛ اولین شاخص از منظر رضایت مردم، دستیابی نسبی به اهداف کلان و متعالی مانند حس و عقل، استقلال فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و همبستگی ملی است.

وی با بیان اینکه باید دقت کنیم و کارآمدی‌ها را برای مردم تبیین کرد، ادامه داد: برقراری ثبات، آرامش و امینت همه جانبه، ارتقا سرمایه‌های اجتماعی به معنای ارتقای رضایت، اعتماد، امید و مشارکت مردم در امور اجتماعی شاخص‌های دوم و سوم هستند.

مطهرخو افزود: همه ما در یک کشتی هستیم و آیا به جایی رسیده‌ایم که مردم احساس کنند که همه در یک کشتی هستیم و کسی حق ندارد جای خود را در کشتی سوراخ کند چرا که کشتی غرق خواهد شد؟ سرمایه اجتماعی ما به این حد ارتقا پیدا کرده که مردم متوجه این امر باشند؟

امام جمعه نایین تاکید کرد: رفاه و تامین همگانی به معنای درآمد سرانه متناسب با قدرت خرید، برخورداری از امکانات شغل، مسکن و بازنشستگی، شاخص چهارم و کاهش اختلاف، تنش‌ها و افزایش همگرایی بین گروه‌های مختلف جامعه شاخص پنجم است.

وی ادامه داد: افزایش جامعه‌پذیری و احساس تعدد اجتماعی در میان مردم، کاهش فساد اداری، سیاسی و اجتماعی با شعار پیشگیری مقدم بر پیگیری که یک یک شعار قرآنی مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر است که از شاخص‌های ششم و هفتم است.

مطهرخو بیان کرد: کاهش شکایات، درگیری‌ها، اعتراض‌ها و آشوب‌ها در جامعه، کاهش جرائم و در آخر افزایش دینداری و ارتقا فرهنگی دینی، ۱۰ شاخص کارآمدی و ناکارآمدی از منظر رضایت مردم است.

امام جمعه نایین اضافه کرد: باید منصفانه و فارغ از فضاسازی مسموم رسانه‌های معاند خارجی و رسانه‌های منافق داخلی، کارآمدی نظام را بسنجیم و با تفکیک این سنجش، فضای فکری جامعه را به سمت و نفع جبهه انقلاب پیش ببریم.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480203

مهمترین اخبار ایران و جهان: