نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 16:42

خدمات رسانی ۱۳ کانون مساجد خوزستان به زائران در عراق

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان گفت: 13 موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان و بالغ بر 70 کانون دیگر در داخل کشور در حال خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره  به رویکرد ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مبنی بر هم‌افزایی در برنامه‌های فرهنگی هنری در مواکب، اظهار کرد: از استان خوزستان کانون فرهنگی هنری طریق‌القدس بستان به عنوان کانون شاخص معرفی شده و با نام موکب انصارالحسین (ع) فعالیت می‌کند و همه تمهیدات لازم جهت خدمات‌رسانی به زائران برای آن اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه در این موکب علاوه بر کارهای فرهنگی هنری، اقداماتی از جمله اسکان، پارکینگ خودرو و غذا به زائران ارائه می‌شود، افزود: این موکب روزانه برای 200 خانوار با همکاری خانواده‌های مرتبط با موکب اسکان و 200 پارک خودرو فراهم کرده و حدود یک هزار پرس غذا در  سه وعده توزیع می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه در عراق نیز 13 کانون فرهنگی هنری مساجد از خوزستان در مسیر شهرهای نجف تا کربلا در قالب موکب به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: شرایط حضور  70 کانون فرهنگی هنری دیگر نیز در داخل کشور و در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیر حرکت زائران حسینی از ورودی استان تا مرزها فراهم شده است.

سمیری بیان کرد: یک سری کانون فرهنگی هنری مساجد نیز مدیریت برخی موکب‌ها را بر عهده گرفتند که  با همکاری با سازمان عتبات عالیات استان، نزدیک به 400 خانوار را برای اسکان زائران حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473703

مهمترین اخبار ایران و جهان: