نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 14:26

غرب در تغییر دستور نشست گروه ۲۰ شکست خورد

وزیر خارجه روسیه درباره مسائلی مانند جنگ اوکراین، تنش‌های اخیر مسکو و ایروان و جزئیات نشست سران گروه ۲۰ اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه که به جای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور در نشست سران گروه ۲۰ در دهلی نو شرکت کرده در نشست مطبوعاتی خود در روز دوم و پایانی این نشست سران گروه ۲۰ بر تغییر ساختار سازمان تجازت جهانی و صندوق بین‌المللی پلو تأکید کرد.

لاوروف دراین‌باره گفت: نتایج نشست سران گروه ۲۰ انگیزه‌های مثبتی را برای تغیر در ساختار صندوق بین‌المللی پول و سازمان تجارت جهانی ایجاد کرد.

سران گروه ۲۰ در بیانیه پایانی خواستار «اصلاح سازمان تجارت جهانی» شدند. در این بیانیه همچنین آمده است که «عصر کنونی نباید عصر جنگ‌ها باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق غلات گفت: روسیه از تلاش‌های آنتونو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در رابطه به مسئله غلات قدردانی می‌کند، اما اگر غرب همچنان وعده‌های بدون برداشتن گام‌های مثبت به سمت شرایط و خواسته‌های روسیه، محکوم به شکست.

لاوروف با بیان اینکه «غرب نمی تواند هژمون جهانی باقی بماند و به سلطه خود ادامه دهد» افزود: غرب نمی تواند یک هژمون باقی بماند، با توجه به اینکه از نظر عینی، مراکز جدید توسعه جهانی مدت ها پیش ظاهر شده اند و در حال تقویت هستند.

سرگئی لاوروف با اشاره به تنش‌های اخیر در روابط بین ارمنستان و روسیه گفت: از اقدامات ارمنستان در رابطه با برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا متاسفیم.این مساله که یک کشور عضو ناتو تلاش می کند به قفقاز جنوبی نفوذ کند، هیچ چیز خوبی در پی نخواهد داشت.مسکو امیدوار است که تمام تعهدات اتحاد با ایروان در سیاست ارمنستان رعایت شود؛ روسیه برای این روابط ارزش قائل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492891

مهمترین اخبار ایران و جهان: