نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 01:21

40 کشته و ده‌ها مجروح در حمله پهپادی به خارطوم

حمله پهپادی منتسب به ارتش سودان به پایتخت این کشور به مرگ ده‌ها نفر و جراحت شمار قابل توجهی غیر نظامی منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها عصر یکشنبه به وقت تهران از حمله هوایی ارتش سودان به پایتخت سودان و کشته شدن دستکم ۴۰ غیرنظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این حمله هوایی به بازاری در جنوب شهر «خارطوم» صورت گرفت که علاوه بر کشته‌ها، ده‌ها نفر زخمی شدند. این یکی ازبزرگترین تلفات از زمان آغاز جنگ در سودان، کشور واقع در آفریقاست.

حملات هوایی و توپخانه‌ای در مناطق مسکونی در حالی تشدید شده که جنگ بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع نزدیک به پنج ماه شده و هیچ یک از طرفین اعلام پیروزی نکرده‌اند.

 

یکی از ساکنان گفت که پهپاد‌های ارتش  صبح روز یکشنبه حملات هوایی را در جنوب خارطوم انجام دادند.تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، زنان و مردان مجروح را نشان می‌دهد.ساکنان این منطقه معمولاً کارگران روزمزد هستند که به دلیل محرومیت ، نمی توانند هزینه فرار از پایتخت را بپردازند.

نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه‌ای ارتش سودان را به انجام این حمله و حملات دیگر متهم کرد. سرتیپ «نبیل عبدالله» از مقامات ارتش در پاسخ گفت:«ما فقط حملات خود را به سمت گروه‌ها و ایستگاه‌های دشمن در مناطق مختلف انجام می‌دهیم.»

درگیری‌ها در خارطوم، در محله‌هایی در جریان است که بیشترین تراکم جمعیتی را دارد. میلیونها نفر از ۱۵ ماه گذشته به خاطر این جنگ، با قطعی آب و برق و حملات روزانه مواجه هستند. محله‌های شمالی خارطوم هم شاهد حملات راکتی و توپخانه‌ای است. 

روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» چندی پیش درباره نقش مخرب آمریکا در سودان نوشت، سودان، قربانی توطئه آمریکایی_اسرائیلی در انتقام از مواضع چند سال گذشته این کشور در حمایت از مساله فلسطین‌شده و از این رو جنگ تحمیل‌شده بر این سرزمین آفریقایی، ادامه می‌یابد و تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای توقف آن و وضع تحریم‌های کارآمد برای آتش‌افروزان آن، تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493803

مهمترین اخبار ایران و جهان: